Cherating - Reisverslag uit Cherating, Maleisië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Cherating - Reisverslag uit Cherating, Maleisië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Cherating

Door: vieropreis

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

14 April 2010 | Maleisië, Cherating

Het is alweer een paar dagen geleden dat wij toegang hadden tot het internet. Vandaar dat we nu weer in de gelegenheid zijn om ons vieropreis-reisverslag bij te werken. Het laatste bericht schreven we in Malaka. Een leuk stadje met veel Nederlandse invloeden omdat de Nederlanders daar lange tijd aan de macht geweest zijn. Er staat een molen en er is een ‘Stadhuys’. Vanaf Malaka hebben we de smaak te pakken gekregen met het eten van rijst en mie. Zowel ’s middags als ’s avonds, om ook al in de ochtend te beginnen met rijst gaat ons nog wat ver. Daan doet dapper mee, Timo daarentegen is niet zo’n liefhebber van rijst en mie.
Vanaf Melakka zijn we doorgereden naar de oostkant (Mersing) om daar een boot te pakken naar Pulau Sibu, oftewel Sibu eiland. Het was een snelle boot en onze held Timo vond het toch wel wat te snel gaan. Hij had het die dag sowieso wat zwaar, want het laatste stuk met de auto ging over vele hobbels en veel bochten… niet echt Timo zijn ding. Het eiland was prachtig, witte stranden, helder water. We zaten op een stuk waar 20 hutjes stonden. Het eten was inclusief en zonder menukaart, ook wel eens prettig om niet na te hoeven denken over welke soort rijst of mie je nu weer eens moet nemen :-). Er was een bar waar een grote kist stond met een IKEA trein. Helemaal leuk natuurlijk voor Timo en Daan en ook helemaal leuk voor ons natuurlijk! De kinderen hebben zich goed vermaakt met de trein, met de dvd’s op de laptop en met een Frans jongetje.

Dinsdag zijn we vanaf Mersing naar Pekan gereden. Daar in de buurt liggen veel meren en dit leek ons wel leuk om te gaan bekijken. Vlak voor Pekan kwam er een politieauto achter ons rijden en die wilde dat we stopten. Het bleek dat Remko over een doorgetrokken streep gereden was bij het passeren van een aantal auto’s of brommertjes en dit mag dus NIET. In eerste instantie wilden de agenten dat we hen volgden naar het politiebureau. Uiteindelijk kwamen ze toch zeggen dat ze het bij een waarschuwing wilde houden. Pfff,wel prettig natuurlijk, het was inmiddels al 3 uur en de kinderen hadden nog niet gegeten en wilden gaan zwemmen…. In Pekan komen niet zoveel toeristen (lees: blanke mensen en dan vooral blanke kinderen met lichte haren en blauwe ogen). We hebben een rondje door het dorp gelopen en overal werd er gezwaaid en gelachen. Erg leuk om zo begroet te worden! Verder is er in Pekan niet veel te beleven. Vandaag zijn we op zoek gegaan naar de meren. Het rijden in Maleisie gaat op zich heel goed, maar het vinden van de plek waar je heen wilt, is niet altijd even makkelijk. Of zeg maar gerust helemaal niet makkelijk. We raken altijd wel een keer de weg kwijt ;-). Uiteindelijk heeft een vriendelijke man op een scooter ons begeleid naar het meer. Er was alleen een heel klein bootje waarmee op het meer gevaren kon worden. Aangezien we dit niet zo veilig vonden met de kinderen, zijn we weer doorgereden.

We zijn nu in Cherating. Eigenlijk is hier ook niets te beleven geeft de lonely planet aan, maar toch trekt het veel toeristen en blijven er veel toeristen langere tijd hangen. We hebben vanavond een stukje gelopen (het bestaat maar uit 1 straat) en we hebben lekker gezeten bij de beachbar “Don’t tell mama”. Morgen blijven we een dagje hier, maar daarna gaan we echt wel weer verder :-)

• 14 April 2010 - 16:17

Oma Bente:

Wat lief die foto's. Zo genieten we echt mee met jullie mooie reis. veel liefs, geniet van alles en elkaar.

• 14 April 2010 - 16:18

Oma Bente:

• 14 April 2010 - 17:15

Marije:

wauw, wat een leuke verhalen en gave foto's!!Het ziet er erg goed uit allemaal, om een heel klein beetje jaloers van te worden. Heel veel plezier nog en misschien dat Miriam beter kan rijden :-).
    Liefs Marije

• 14 April 2010 - 18:26

Agnes:

Ziet er geweldig uit! ben helemaal jaloers op die noodles, at dat 3x per dag in Maleisie.
    Heel veel plezier nog!
    x ag

• 14 April 2010 - 18:44

Fam Strijers:

Ola!

Tjonge jonge, wat een vervelende reis zijn jullie toch aant maken ;-)

Onwijs leuke foto's, vooral van jullie op t strand bij de ondergaande zon, genieten!!

Nou zeg, gelukkig dat meneer agent het bij een waarschuwing hield, pfff.

Succes met de weg vinden en genietse!

Groetjes van ons 5jes -xxx-

• 14 April 2010 - 19:25

Annemieke :

Wat een leuk verhaal! Aan de foto's te zien zijn jullie al behoorlijk gewend daar! Genietse he! Dikke kus

• 14 April 2010 - 19:51

Marjolein:

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reis! Heerlijk hoor, tis helemaal genieten lees ik wel!

Groetjes Marjolein

• 15 April 2010 - 08:50

Anke:

Je kan wel zien dat jullie het geweldig hebben en dat zoveel mensen meeleven ook hier wordt steeds naar jullie gevraagd
    Veel plezier nog Dikke kus

• 15 April 2010 - 11:47

Dorothe:

heerlijk om tijdens mijn werk even zo'n verhaaltje te lezen. Ik geniet er echt wel een beetje van mee, maar nu weer snel aan het werk.

• 16 April 2010 - 12:27

Marian:

He hallo alle vier,

Wat hebben jullie het gezellig met z'n allen zeg. Het klinkt helemaal super. Goed van Daan dat hij 'neus' al weet. En heel knap van Timo op het grote mensen toilet. Ga zo door jongens! Nu alleen nog vaak rijst en mie leren eten en jullie zijn volleerde aziëgangers!
    Groetjes Marian

• 16 April 2010 - 17:00

Peer:

Vakantievierders, mooie update weer. Succes daar zonder Tom-Tom en Timo met de rijst-rijst