Pannenkoeken, olifanten en L'Oreal - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu Pannenkoeken, olifanten en L'Oreal - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Pannenkoeken, olifanten en L'Oreal

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

10 Juni 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Hoihoi vanuit Kanchanaburi!
In ons laatste verslag schreven we al dat we naar Ayuthaya gingen. Daar zijn we dus ook naar toegegaan en we zijn daar vervolgens 2 nachten gebleven. Ayuthaya is heel veel jaren de hoofdstad van Thailand (toen nog Siam) geweest en er staan héél veel tempels en ruines van het oude paleis etc. Natuurlijk hebben wij er ook een aantal bekeken. Wat een nog grotere attractie is dan de tempels, zijn toch wel onze kinderen :-). Overal waar we komen wil iedereen de kinderen even aanraken of liever nog even vasthouden. De Thaien denken dat kinderen geluk brengen en helemaal als het witte jongetjes zijn :-). Daan vindt het nog steeds prima, maar Timo loopt snel weg of kijkt heel boos. Er zijn nu al heel veel mensen die een foto van Daan gemaakt hebben (en vaak sta ik er dan ook bij ;-)). Raar idee toch dat er mensen zijn die een foto van Daan in hun foto album hebben! Wij proberen nu ook maar een foto van het tafereel te maken. Hebben wij tenminste ook een foto van de mensen die een foto van Daan hebben :-).

Maandag zijn wij naar Kanchanaburi gereden. Het rijden is me toch wat hier, het is totaal niet te vergelijken met Australie! Naast je eigen baan waar veel brommers links én rechts passeren, waar brommers soms harder rijden dan onze auto, etenskarren, wagens met mensen erop en soms een verdwaalde fietser rijdt, moet je ook de baan van de tegenligger in de gaten houden. Daar wordt ook gewoon ingehaald en die auto’s komen dan gewoon jouw baan op. Het is dus een behoorlijk geslinger op de weg ;-). Daarnaast is er niet goed nagedacht over de aansluitingen van de wegen op elkaar, althans volgens onze logica. Er moeten erg vaak u-turns gemaakt worden om op de plaats van bestemming te komen ;-). Ben blij dat Remko hier rijdt en niet ik.

We zitten vanaf maandag al in mooi resort dat gerund wordt door een Nederlanders stel. Er is een fijn zwembad (mét een klein zwembadje) en het eten is goed :-). Naast het Thaise eten staan er ook een aantal Hollandse dingen op de kaart zoals pannenkoeken :-). De kinderen eten in Thailand redelijk. Rijst en noodles zijn toch nog steeds niet helemaal hun ding…..
We vermaken ons hier prima! We zijn natuurlijk bij de Bridge over de river Kwai geweest (ook hier waren de kinderen een grote attractie, zeker toen Daan ging dansen bij het tentje waar cd’s verkocht werden :-)). Maar dat is natuurlijk een veel betere attractie dan de 2 jonge luipaarden die daar aan de ketting lagen om geaaid te worden ;-)).

Daan is hier naar de kapper geweest. Jawel, hij is geknipt door een Thai bij de L’Oreal kapper voor maar liefst €2,50. Het ziet er best leuk uit :-). De bedoeling was dat Timo ook geknipt ging worden, maar daar was Timo het helemaal niet mee eens. Vandaag is de tondeuse over Timo zijn bolletje gegaan. Niet zo kort als Remko het altijd doet, maar hij ziet er nu erg stoer uit!
Verder ben ik nog een middagje naar een spa geweest. Heerlijk genoten van een massage en een gezichtsbehandeling :-).

Vandaag hebben we een olifantenkamp bezocht. Naast heel veel olifanten die we konden bekijken, konden we een grote en een kleine olifant bananen geven. De kinderen hadden het na 1 banaan al wel gezien, want vooral die grote olifant was toch wel erg groot ;-). Dus Remko en ik hebben de olifanten vervolgens de rest van de bananen gegeven :-).

In het resort waar we nu verblijven is ook een Nederlands stel met 2 dochters, Maud en Fleur. Timo vermaakt zich prima met hun en wat erg grappig is, Timo wordt door hun Nemo genoemd :-).

Morgen rijden we weer verder. We rijden naar het zuiden. Het enige dat vaststaat is dat we de 17e een boot vanaf Phuket nemen naar een prachtig eilandje. Tot die tijd kijken we wel waar we terecht komen :-)!

• 10 Juni 2010 - 21:04

Anke:

Wat een leuk verslag en die foto's Bijna alle foto's staat Daan lachend met zijn mond wijd open. Timo vindt op de foto gaan zo te zien nog steeds niet zo leuk
    en zeker niet met al die vreemde vrouwen.Groot gelijk heeft hij Veel plezier nog en wees voorzichtig Liefs (o)ma

• 11 Juni 2010 - 06:51

Marian:

Het zal wel wennen worden voor Daan als hij terug is in Nederland en er wil niemand meer met hem op de de foto.:-)

• 11 Juni 2010 - 08:15

Piaan:

Ben benieuwd naar foto's van Timo met zijn nieuwe Coupe.....

• 11 Juni 2010 - 10:21

Colette:

Sawadiekah familie Los, even een berichtje uit het regenachtige, hardwerkende NL...
    Wat mooi te lezen dat alles zo goed gaat en dat kleine Daan nu goed kan lopen, een van zijn eerste wandelingen en dan meteen over de River Kwai en tussen de olifanten, geweldig. Zelf zijn we ook in Thailand geweest en weten hoe aardig de mensen daar zijn en hoe lekker het eten!
    Geniet van het avontuur!
    Groetjes Colette (Euronext)

• 13 Juni 2010 - 08:42

Mama/oma Bente:

Nog even een berichtje. Over 2 weken zien we jullie weer. Geniet nog van deze laatste 2 weken ! Veel liefs/knuffel mama

• 16 Juni 2010 - 13:31

Dorothe:

het blijft heerlijk om die verhalen af en toe tijden shet werk ( op mijn parttime dag !) even te lezen. Nog een week , dan mag ik ook op vakantie!