De laatste ronde! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu De laatste ronde! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu

De laatste ronde!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

05 Juni 2010 | Thailand, Bangkok

Sà-wàt-dee kâ!

Alsof het om de hoek ligt, schrijven we dit verslag uit Thailand :-). Het vorige verslag schreef ik op onze laatste avond in Sydney. Daarin gaf ik al aan dat we de volgende dag zouden gaan lunchen bij tante Lenie en daarna gingen vliegen. Zo is het dus ook gegaan. We zijn woensdag met de trein en de taxi naar een buitenwijk van Sydney gegaan om daar te lunchen bij tante Lenie. Tante Lenie is familie van Remko’s oma. Wat we ons niet gerealiseerd hadden was dat zij tussen de middag warm eet... Dus wij zaten om 12 uur aan de kipkerrie en vervolgens aan een zelfgemaakte mandarijnen pudding. Zo hadden we een goede bodem voor onze vlucht :-). Na de lunch dus doorgegaan naar het vliegveld om de vlucht van 5 uur naar Bangkok te nemen. Deze vlucht ging erg goed!! Timo heeft de gewoonte ontwikkeld om tijdens het opstijgen in slaap te vallen en vervolgens 2 uur te blijven te slapen. Daan slaapt niet zo makkelijk, maar met liedjes en boekjes voorlezen gaat het goed. Het was een vlucht van 9 uur en 15 minuten en gelukkig was het voor ons goed te doen. We hebben beiden nog een film kunnen zien :-).
Bij aankomst was het voor ons dus al 2.15 uur, maar in Bangkok was het pas 23.15 uur. Het hotel hadden we van te voren al geregeld en we werden opgehaald van het vliegveld. Er liepen wat beveilgingsmannen voor het vliegveld rond, maar verder hebben we niets bijzonders gezien tijdens het taxiritje naar het hotel (dat ook niet in de stad was).
Remko en ik zijn 5 jaar geleden ook al in Thailand geweest. Toen we naar buiten liepen op het vliegveld hadden we beiden de herkenning van het vochtige weer en de kenmerkende geur van het land :-).

Daan werd de volgende ochtend erg vroeg wakker, die biologische klok van hem werkt erg goed ...voor ons dus minder ;-). Bij het ontbijt was het meteen raak met de Thaise vrouwen en onze (jongste) mannen; optillen, wangen knijpen, kusjes geven.... en dit gaat maar door :-). Timo wordt er erg verlegen van en Daan lijkt het, tot bepaalde hoogte, wel ok te vinden (als ze hem mee willen nemen naar de keuken om hem daar te showen vindt hij het niet meer zo leuk ;-).

We hebben toen onze auto opgehaald. En het is, net als 5 jaar geleden, een goudkleurige Toyota Hilux inclusief een carryboy erachter :-). Dus gouden joekel II is een feit!
We zijn meteen doorgereden naar Khao Yai, een nationaal park. Wij zijn hier eerder geweest en hadden hier goede herinneringen aan. Omdat we het niet zagen zitten om een georganiseerde trip van een hele dag te maken met de kinderen hebben we een gids meegenomen in onze auto. Gelukkig was het een leuke gids die goed Engels sprak (en een beetje Duits omdat hij daar een jaar gewoond had).
Door het bos lopen met 2 kinderen die niet echt stil zijn en dan proberen vogels etc te vinden, is best moeilijk.... Maar gelukkig hebben we wel een aantal gibbons, makaken, hornbills, 1000-poten en een slang gezien. Helaas hebben we dit keer geen olifanten gezien ;-). Tima was vooral onder de indruk van alle 1000-poten :-).

Vandaag rijden we door naar Ayutthaya waar we eens gaan kijken naar wat oude tempels.

Nog even wat mooie uitspraken van Timo van de afgelopen dagen:
Voor de wandeling van gisteren raadde de gids ons aan om poncho’s mee te nemen (het is toch regenseizoen, hoewel we nog geen regen gezien hebben). Timo had het later over Spongebob die mee moest :-).

Timo en Daan zaten eergisteren in bad en toen ze eruit gingen, zou Timo het stoplicht (de stop) er wel uithalen... :-).

En wat natuurlijk ook nog vermeld moet worden is dat Daan nu echt kan lopen!! De laatste week ging het erg snel. Van kleine stukjes tussen het meubilair, tot grotere afstanden in de kamer, tot hele grote afstanden buiten. Hij vindt het zelf nu ook super leuk :-).

• 05 Juni 2010 - 10:30

Mama/oma Bente:

Mir als jij terugkomt kun je wel een boek gaan schrijven, want het is weer een fantastisch reisverslag van dit deel. Mooie plaatjes en wat hebben jullie weer veel ondernomen en gezien. veel liefs vanuit een zonnig Nederland en knuffel voor 4 !

• 06 Juni 2010 - 10:06

Anke:

Wat leuk die video van Daan en Timo ook nog even voorbijspringend.
    Leuk verslag ook weer en wat een geweldige tijd hebben jullie toch.