Laatste dagen Maleisie.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Laatste dagen Maleisie.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Maleisie....

Door: vieropreis

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

18 April 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanuit een drukkend warm Kuala Lumpur weer een update van vieropreis!
We waren gebleven in Cherating. Donderdag zijn we naar een schildpadden sanctuary geweest. Het is nu de tijd van het jaar dat de schildpadden aan land komen en hun eieren daar leggen. Het was een leerzame ochtend! Daan vond vooral de kleine schildpadjes erg leuk en Timo was erg enthousiat over de vis die tussen de grote schildpadden zwom :-).
Cherating staat bekend om haar vuurvliegjes en die moesten we natuurlijk ook zien. 's Avonds hebben we een boottocht gemaakt. Het was inderdaad erg bijzonder om te zien! Timo en Daan hadden het niet zo in de gaten waar het nu eigenlijk om ging. Timo had het steeds over sterren en Daan wees alleen maar naar de lucht. Timo zat lekker bij mij op schoot en was redelijk moe (de boottocht begon ook pas om half 9). Hij snapt nog niet helemaal wat vakantie nu precies inhoudt. Hij begon over zijn vriendinnetje Brit, over Luuk, Jules, Wout en Mick. Of hij hun nou nooit meer zou zien vroeg hij? Toen ik hem vertelde dat we hun allemaal weer gingen zien,was het ook weer goed. Het verbaast ons sowieso dat de kinderen zo flexibel zijn. Als Timo het over zijn huis heeft, heeft hij het over de hotelkamer bijvoorbeeld.

Vrijdag zijn we met de auto naar Kuala Lumpur gereden. De grote vriend van Timo(iedereen in het hotel in Cherating was de grote vriend van Timo, iedereen kende zijn naam en riep ons na) raadde ons af te gaan rijden in KL. Veel te druk en onmogelijk de weg te vinden! Maar je raadt het al, ons appartement hadden we zo gevonden:-). We zitten aan de rand van het centrum op de 17e verdieping. Als we op ons balkon staan, kunnen we de Petronas towers zien. Zaterdag hebben we een stuk gelopen naar het City Centre... Kuala Lumpur (evenals de rest van het land ;-)) is niet echt gemaakt om met buggy's te wandelen. Stoepen zijn er niet, houden in 1 keer op of zijn heel hoog... Maar ja, dat mag de pret niet drukken :-) Uiteindelijk zijn we naar het aquarium gegaan. Heel stoer, daar is een 90 meter lange tunnel van glas waar je door heen kan lopen en waar de vissen dan over en naast je zwemmen. De kinderen waren erg onder de indruk, vooral van de grote haaien en van de duiker die de grootse zoetwater vis ter wereld, de araparima, eten gaf!
Vandaag hebben we de stad verkend met de hop on-hop off bus. Lekker zitten in een koele omgeving terwijl je langs alle toeristische attracties gereden wordt.... Erg fijn want het is behoorlijk warm hier. We hebben de smaak van het bekijken van de diverse dieren aardig te pakken (echte 'animal lovers wij :-)) want we hebben vandaag de vlindertuin bezocht :-).
We zijn nog aan het bedenken wat we morgen gaan doen. Er is hier nog een groot vogelpark :-)

Vanavond hebben we roomservice besteld en heerlijk gegeten: sate, loempiaatjes en natuurlijk mie :-). Timo is gek op saté (met saus natuurlijk) en Daan eet zo een loempia op. Daan had zoveel trek dat, voordat wij het doorhadden, hij een rode peper in zijn mond had. Hij werd helemaal rood en liet duidelijk blijken dat hij het niet leuk/lekker vond. Na een glas water at hij gewoon weer verder!

• 18 April 2010 - 15:36

Jannie:

Goeie profiel foto zeg!! Hoe bevallen de slippers je, Remko?
    Ik zou graag foto's willen zien waarop je ze draagt ;-)
    Klinkt weer allemaal prachtig

• 18 April 2010 - 17:48

Wyk:

Aaah vet! Tis hier eindelijk lente en gelukkig weer bijna maandag, lekker aan het werk ;-) X

• 18 April 2010 - 18:24

Stephanie:

Dag 4!
    Lekker aan het reizen! Klinkt goed allemaal. Zo te lezen gaat het ook wel als een makkie! En nu, nu naar Aussie?

liefs
    Steef

• 18 April 2010 - 18:35

Agnes:

Hi dierenliefhebbers,
    zo te lezen en zien vermaken jullie je alle vier prima! Hier is het afwachten of we nog op tijd voor de wedstrijd in Zuid-Afrika zullen zijn, we hopen dat er morgen gevlogen kan worden. x Ag

• 19 April 2010 - 17:53

Annemarie:

Wat geweldig leuk om jullie zo te volgen. Zulke enthousiaste verhalen. Wat een giller die rode peper. Alle bacterien ook maar meteen gedood.

Genieten maar.

Groetjes

• 20 April 2010 - 14:30

Oma Bente:

veel plezier en goede vlucht. prachtige foto's van de boys en van jullie. veel liefs v.a.ameland, jan, tineke en oma margreet/bente