Maleisie - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: vieropreis

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

09 April 2010 | Maleisië, Malakka

Daar zijn we weer, en nu vanuit Maleisie! Afgelopen woensdag zijn we met de trein vanaf Singapore naar Kuala Lumpur gereden. Dit is een reis van 7 uur. Op de plaatjes op internet zag het er wat mooier uit, in het echt is het een simpele trein die niet zo snel rijdt.... De kinderen hadden veel bekijks (niet alleen in de trein, overal waar we komen moeten ze even aangeraakt worden, tot nu toe vinden ze het wel ok :-) lijkt het) en de reis ging daardoor lekker snel. In Kuala Lumpur hebben we een auto gehuurd. Net als tijdens onze Thailand reis, hebben we nu weer de beschikking over een grote auto. Dit keer een blauw/grijze joekel (een toyota Fortuner). Dat rijdt wel erg prettig omdat we over het algemeen de grootste auto op de weg zijn :-) en dat is op de drukke wegen van Maleisie wel handig!
We zijn woensdag meteen vanaf Kuala Lumpur doorgereden naar Port Dickson. Daar hebben we 2 nachten gezeten in een mooi resort. Vanaf woensdag hebben de kinderen het "nieuwe dag/nacht ritme" door! Dus vanaf woensdag hebben wij ook weer goed geslapen en dat is natuurlijk wel erg prettig!

Vandaag zijn we vanaf Port Dickson naar Melaka gereden. Tussendoor nog een stop gemaakt voor een boswandeling om grote roofvogels te spotten die vanaf Indonesie naar Australie doortrekken.... het was een zware wandeling waarbij er veel gezweet werd en waar we geen vogel gezien hebben.. Maar ja, zo hebben we weer wat gezien en wat aan onze conditie gedaan :-)

Morgen blijven we hier ook nog en dan willen we zondag de andere kant van het land gaan opzoeken.

De kinderen vermaken zich prima! We zoeken steeds naar plekken om te overnachten waar ook een zwembad is. Dus als er maar een zwembad is en natuurlijk zo nu en dan een tv, want Dora in het Maleisisch is net zo leuk als thuis :-), dan is het allemaal prima!
Nog een paar leuke ontwikkelingen van de kinderen:
1. Daan weet al wat een 'neus' is en kan deze nu bij ons aanwijzen!
2. Timo gaat steeds vaker op de wc zitten en heeft al een aantal keren gepoept op de wc!

• 09 April 2010 - 15:41

Mama/oma Bente:

Lieve 4, fijn te horen dat alles zo goed gaat. Hoop dat de warmte een beetje is uit te houden !Hier nu ook lekkere temperatuur. Vanavond naar Hairspray. Veel liefs,groetjes en dikke kus voor jullie 4-en !

• 09 April 2010 - 18:26

Agnes:

Hoi hoi,
    wat fijn dat de kids het ritme ook te pakken hebben, en wat grappig dat ze zoveel bekijks hebben.
    Leuk die ontwikkelingen van de kids, misschien kun je ze combineren (naar brabants gebruik): als je op je neus duwt mag je een scheet laten;) (ik weet het, te flauw voor een 35 jarige kinderpsycholoog, maar kon het niet laten;)
    Heel veel plezier in Maleisie!
    x Ag

• 09 April 2010 - 18:50

Fam Strijers:

Hee Hallo!

Fijn om te lezen dat het jullie zo goed vergaat! Fijn dat de jongens het ritme te pakken hebben!

Keep up the good work-out ;-), wel jammer dat jullie geen vogel gespot hebben.

Haha, grappig te lezen dat Daan al zoveel snapt, knap kind. En super knap van Timo zeg! Senne heeft er echt nog geen zin in hoor in die pot!

Nou lieve 4, keep us posted!

Liefs van ons 5jes xxx

• 10 April 2010 - 08:58

Esther:

Leuk te horen dat jullie het naar jullie zin hebben. Gelukkig dat ze weer gewend zijn aan het dag/nachtritme. Hier ook lekker weer.....Geniet-ze.
    Keep us posted.

• 11 April 2010 - 07:43

Ingrid:

Super dat jullie ook(!) daar iets aan de conditie doen!! haha De bomen voor jullie huis staan!! Leuk! We zullen zorgen dat er wat blad in zit als jullie (nog lange niet hoor) terugkomen. Laat ze het mooie niet van de kids afkijken! Veel plezier!!!

• 11 April 2010 - 09:30

Wendy:

Hoi hoi,

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Klinkt super. Fijn dat de kids het dag-nachtrimte door hebben... scheelt weer een onderhandeling haha en een goede nachtrust!

Heel veel plezier en knuffel aan iedereen!

Groetjes Wendy

• 11 April 2010 - 10:22

Piaan:

Gelukkig heb je lekkere bloemetjes slippers in die warmte :-)! Ben benieuwd naar de eerste slipperfoto!

Klinkt goed allemaal. Lekker crossen en veel zien!

Enjoy!

• 11 April 2010 - 14:18

Tineke:

Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen. Na een weekje onderweg te zijn, hebben jullie al heel wat gezien en fijn te horen dat het goed gaat met de kids en jullie het erg naar de zin hebben.
    Nog eventjes en Daan is zindelijk joh, dat scheelt dan lekker wat luiers toch? Vandaag dus weer op reis, naar de andere kant van het land.
    Een goede reis verder en nog maar veel genieten.
    Hier is het behoorlijk koud vandaag. Hopelijk is het volgende week wat warmer als we met z'n drietjes + 3 hondjes een weekje naar Ameland gaan, we hebben er alle drie veel zin in en zullen ons zeker goed vermaken daar.

Een groet uit Hoogeveen van Jan & Tineke

• 12 April 2010 - 08:28

Jannie:

Klinkt allemaal ontspannen. Leuk! Hier schijnt nu de zon! Kus

• 12 April 2010 - 15:47

Gerda:

Dat zou een leuk verhaal zijn voor de rest van zn leven.....Timo wordt zindelijk in een land waar de meeste mensen aan de poeperij gaan!!! hihi

• 14 April 2010 - 09:40

Suzanne:

he lieve fam Los,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat en jullie lekker aan het genieten zijn. Goed zo Timo, lekker doorgaan met poepen op de wc! en Daan waar zitten je oren?

Hier alles goed, verhuizing komt steeds dichter bij, erg spannend allemaal! Maar super veel zin in!
    Dikke kus van s, w en D

• 21 April 2010 - 09:30

Wendy:

Hoi lieve 4,

Wat klinkt dit allemaal weer geweldig! Fijn dat het goed gaat en dat jullie zo kunnen genieten van de dieren. Heel veel plezier en pas goed op jezelf!

Ik geef nu een 3 daagse training en zit in een kasteeltje in Limburg. Ik heb de bruidssuite gekregen.. nu nog een man haha!

Liefs Wen