BroomeBroome - Reisverslag uit Broome, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu BroomeBroome - Reisverslag uit Broome, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

BroomeBroome

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

08 Mei 2010 | Australië, Broome

“Hi, how are you?”

Daar zijn we weer! Inmiddels weer wat dagen verder. In ons laatste verslag gaven we al aan dat we naar Karijini gingen. Een nationaal park. Om daar te komen moesten we het binnenland in en 600 km rijden. Gelukkig hebben de kinderen zich goed vermaakt met tekenen en boekjes lezen, want van het uitzicht onderweg moesten we het zeker niet hebben…. Het is zeker de moeite waard geweest om hiervoor het binnenland in te rijden! We hebben een relatief makkelijke wandeling gedaan en hebben vervolgens gezwommen. Ik had Daan met een laken op mijn rug gebonden (voor de kenners ala draagdoek.nl met een eigen twist zeg maar) en Timo heeft het grootste deel zelf gelopen. Timo heeft de laatste tijd geen luier meer om en dit gaat, over het algemeen, erg goed! Dus toen hij tijdens het wandelen aangaf dat hij moest plassen, was het tijd voor de ‘wildplasles’. Wat Remko ook probeerde, staand, hangend, hurkend, hij vond het maar niets en heeft toen maar niet geplast ;-). Hij heeft het er nu nog over dat hij niet in de bosjes kan plassen, maar papa wel! Nu hebben we steeds de discussie dat Timo vindt dat hij bij ‘de mannen’ naar de wc moet en toch zeker niet bij ‘de vrouwen’, “Timo is toch een man!” zegt hij dan en mama mag best mee naar ‘de mannen’ hoor!

Na de wandeling zijn we doorgereden naar een camping achter een roadhouse aan de rand van het park. Niet erg sfeervol, maar we hadden geen zin om nog verder te rijden. De volgende dag reden we door naar Port Hedland. Daar is de grootste haven van Australië…. En die moet je natuurlijk gezien hebben!

Eigenlijk schrijven we alleen maar de leuke dingen van deze vakantie op realiseren we ons …. Maar natuurlijk zijn er ook minder leuke dingen en deze willen we toch ook maar even genoemd hebben:
- Iedere dag moeten de kinderen meerdere keren ingesmeerd worden met zonnebrand.
- Iedere dag moet de afwas gedaan worden (en wat missen we dan de afwasmachine!).
- Daan vindt het nog steeds niet leuk om een schone luier te krijgen en dit eindigt meestal in een brulpartij.
- ’s Avonds wil Timo nog steeds niet aan tafel komen om te eten en als hij dan aan tafel zit, vindt hij het erg moeilijk om te blijven zitten (behalve als we pasta eten dan wil hij wel 2 borden! (met z’n handen natuurlijk)).
- Vliegen, muggen en het rode zand zit overal!
- Daan loopt nog steeds niet, kruipt dus de hele dag door het zand (en zijn kleren zijn me ’s avonds toch vies) en stopt nog steeds van alles in zijn mond.
- Als we in de supermarkt zijn en we komen langs het speelgoed, ligt Timo vervolgens huilend en schreeuwend op de grond omdat hij niets krijgt.
Zo, dat is dan meteen genoteerd.

Na een onrustige nacht waarin Daan erg veel wakker is geweest met veel huilen (nog een minder punt, zeker voor de buren ;-)), zijn we doorgereden naar een camping aan het strand met de naam “80 miles beach”. Dit was ongeveer 250 km rijden. Om direct door te rijden naar Broome vonden we te ver, vandaar een stop op deze camping. Om daar te komen moesten we 9 km over een onverharde weg…. Beetje schudden en hobbelen, maar verder heeft onze camper dit prima gedaan! (nu nog even het rode zand weghalen, want eigenlijk mag er niet op onverharde wegen gereden worden ;-)). Op de camping stonden we naast 2 geëmigreerde Nederlandse stellen. Deze mensen waren in 1957 naar Australië meegekomen met hun ouders en vervolgens in Adelaide gaan wonen. Zij staan sinds een aantal jaren op deze camping om te overwinteren (5 maanden lang …. De camping ligt 250 km van Port Hedland af en 350 km van Broome…..) verder zijn er echt geen plaatsen dichterbij waar je boodschappen kan doen!! Ze vermaakten zich prima met vissen, dierenfiguren van schelpen maken, oorlogsschepen nabouwen en keyboard spelen. Ze vonden het maar wat gezellig om nog even Nederlands te kunnen spreken. Timo en Daan kregen een mooie uil en muis van schelpen en een lekker ijsje.

Gisteren zijn we verder gereden naar Broome. Een aardig plaatsje met een winkelcentrum :-). We zitten op een camping aan Cable beach. Hier blijven we ook de komende 3 nachten. Gisteravond zijn we naar het strand gegaan en hebben daar naar de zonsondergang gekeken terwijl de kinderen zich in de speeltuin vermaakten. Vervolgens hebben we daar op het gras fish and chips gegeten. Echt het ultieme vakantiegenot!

Vandaag weer een fijne dag gehad. Vanmorgen naar de markt geweest en vanmiddag heerlijk in het zwembad gelegen. En….. Daan heeft vanmorgen zijn eerste 2 stapjes alleen gezet :-)!!

No worries!

• 08 Mei 2010 - 14:10

Mama/oma Bente:

wat weer een geweldig verslag! Ik heb 't gevoel dat ik meereis.Mooie plaatjes ook weer erbij. Veel liefs, dikke knuffel voor jullie 4

• 08 Mei 2010 - 18:30

Agnes:

Wat zijn jullie toch aan het genieten! En wat leuk dat Daan zijn eerste stapjes alleen heeft gezet, en dat zo ver weg, dat wordt thuis vast rennen;)
    Heel veel plezier vanuit het koude regenachtige NL.

• 08 Mei 2010 - 18:30

Agnes:

Oh ja, echt geweldige foto's!

• 09 Mei 2010 - 10:58

Ellen:

ziet er gezellig uit op de foto's.
    Wij hebben hier nog steeds slecht weer jammer genoeg. Vanmiddag gaan we kijken naar de Giro,rijd langs jullie huis.
    Heeft remko toch aan moederdag gedacht, is nl vandaag.
    Kan ook een dag later als je op reis bent.

Veel liefs en we missen jullie al een beetje

gr Ellen

• 09 Mei 2010 - 11:33

Esther:

Hoi,
    Klinkt allemaal superleuk!!
    lekker chillen, zwemmen, picknicken etc. Geweldig!
    Gister Sven zijn 3de verjaardag gevierd. Vond het allemaal helemaal leuk met die kaarsjes uitblazen etc.
    Wij hebben fantastische stap-herinneringen aan Broome. Maar dat was nog een heel andere tijd van singel zijn etc.....
    Geniet-ze

• 09 Mei 2010 - 18:28

Peer:

het peloton is net langs jullie huis geraast. Eindsprint op de Croeselaan gewonnen door Tyler Farrar. Tot zover het Giro nieuws.

Leuke foto's, vooral die 2 zandhazen in de gootsteen!
    Enjoy!

• 10 Mei 2010 - 19:53

Piaan:

Gave foto's!! En zie ik het nou goed...de vader zoon similar zwembroek :-)

Klinkt allemaal als ultiem relaxen daar, lekker hoor!

Op naar de Kimberleys??

• 12 Mei 2010 - 12:09

Jennifer:

Zo te zien hebben jullie het prima naar je zin. Geweldig hoe die twee mannetjes alles meemaken. Karijini vonden wij ook schitterend. En ja die discussie "ik ben toch een man, dus naar de mannentoilet"is ook herkenbaar. Veel plezier op het vervolg van de trip!!

• 12 Mei 2010 - 19:39

Dorothe:

ik blijf het leuk vinden om de reisverhalen te lezen.
    OOk de minder leuk dingen die je beschrijft zijn leuk. En als dat alles is .....

veel plezier in de komende weken