Grote vis! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Grote vis! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Grote vis!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

02 Mei 2010 | Australië, Coral Bay

Nog even een kort verslagje van afgelopen dagen voordat we weer verder richting het noorden gaan en niet weten of daar internet aanwezig is (we kunnen nu nog even gebruik maken van de “dongel” van de Australische buren!). We zijn nu nog steeds in Coral Bay dat ligt aan het Ningaloo Reef.

Gisteren is Remko dus gaan snorkelen met de whale shark. Hij heeft met maar liefst 2 van die grote beesten gezwommen:-). Het waren whale sharks van een jaar of 30 en die zijn ongeveer 5 meter lang. Deze beesten kunnen maar liefst 100 jaar worden! Het ‘voordeel’ van deze ‘kleine’ sharks (ze kunnen wel 12 meter worden) is dat ze niet zo hard kunnen zwemmen en het dus makkelijker is om naast ze te zwemmen. Remko heeft zich goed vermaakt zonder vrouw en kinderen! (en moeder de vrouw heeft zich goed vermaakt met de kinderen én de was :-))

Vandaag was het de beurt aan Timo en mij om een boottocht te maken met de glasbottom boat. Door de glazen bodem was veel te zien. Het water is heel helder hier, dus we hebben koraal en heel veel vissen gezien. Natuurlijk niet zo spannend als Remko, maar wel erg gezellig met Timo. Verder hebben we ons vandaag goed vermaakt op het strand.

Morgen gaan we dus weer verder. Na lang wikken en wegen hebben we toch besloten om via Karijinni National Park verder te reizen. Eigenlijk is het wat om, maar omdat iedereen er zo enthousiast over is en wij ook wel nieuwsgierig zijn gaan we daar naartoe. Dat betekent wel dat we morgen zo’n 600 km moeten rijden. We zijn benieuwd hoe de kinderen dat gaan vinden!

• 02 Mei 2010 - 15:26

Anke:

Wat is het toch geweldig wat jullie meemaken en wij zo ook een beetje
    En dat mooie weer, hier regent het al de hele dag
    Liefs

• 02 Mei 2010 - 16:38

Jannie:

Ohhh fijn klinkt het allemaal weer! Je schrijft leuk Mir, complimenten! Dikke zoen voor jullie alle 4

• 02 Mei 2010 - 16:38

Jannie:

• 02 Mei 2010 - 17:00

Fam Strijers:

Wat een genot allemaal, wat fijn dat jullie zo ontzettend genieten! Scarry hoor met die gekke haaien te zwemmen, pfff, stoere vent heb je toch!

Nou luitjes, goede reis (wat een eind!) en we hopen snel weer wat te lezen!

Liefs van ons 5jes xxx

• 03 Mei 2010 - 08:36

Marian:

Dat is inderdaad een grote vis! Onze Daan heeft gisteren bij opa en oma gelogeerd (wij hadden nog steeds een bon van Sanadome van ons trouwen die nodig opgemaakt moest worden). Toen we Daan gingen ophalen vroeg oma vol trots aan hem: Waar zit je neus? En toen wees hij keurig zijn eigen neus aan. Grappig he, dat allebei de Danen hun neus al kennen? :-)
    Groetjes Marian

• 03 Mei 2010 - 09:58

Peer:

Wat een beukvis. Hoe smaakt hij?

• 03 Mei 2010 - 18:13

Piaan Zonder Peer:

Cool! Vincent de Pelikaan, die staat daar gewoon 10 jaar later nog steeds!

Ben benieuwd naar de eerste stapverhalen en foto's met Jugs...

Lekker genieten :-)

• 04 Mei 2010 - 20:28

Gerda En Rob:

Ben weer eens ff bij jullie op bezoek geweest en zo te zien gaat het jullie goed af! Petje af hoor!! Want het zal soms een gesjouw zijn! Maar wat een schitterende reis! Gaan jullie ook nog op bezoek bij de Aboriginals? Dat zal een mooie foto zijn voor thuis aan de muur: De jongens samen met een paar Aboriginals!!
    En dan natuurlijk niet zonder Didjeridoo thuiskomen!! Je kunt in Utrecht gewoon op les!

• 06 Mei 2010 - 18:08

Jennifer:

Hee wat leuk dat we jullie hier kunnen volgen! Zo te zien maken jullie het prima! Wij blijven jullie berichtjes zeker lezen.
    Groetjes en veel plezier!