Angkor Wat? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van 5oprijst - WaarBenJij.nu Angkor Wat? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Angkor Wat?

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

11 Januari 2019 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het laatste verslag was van maandag. Toen hadden we de laatste avond in Kuala Lumpur. Het plan was om te gaan eten bij de I-pad Chinees. Volgens Timo slaat dit helemaal nergens op dat we dit een I-pad Chinees noemen, het is toch een Japanner?! Oke Timo, jij je zin ;-). Helaas was de Japanner gesloten en zijn we uitgeweken naar de Ierse pub aan de overkant. Ook prima, deze hadden natuurlijk fish en chips, maar ook pizza en lekkere biertjes. De nacht was vervolgens weer geen pretje.
Dinsdag zijn we vanaf Kuala Lumpur gevlogen naar Siem Reap. Een prima vlucht van 2 uur. We blijven 26 dagen in Cambodja en hebben hier een auto gehuurd. Het is niet heel gebruikelijk om hier zelf te rijden. In dit hotel, dat hier al 10 jaar staat, hebben ze nog nooit eerder gasten gehad die met hun eigen huurauto aankwamen. Omdat hier op de weg het recht van de sterkste geldt, hadden we dan ook een Nissan Qashqai gehuurd. Toen we de auto ophaalden, bleek het wel een redelijk grote auto te zijn, maar deze zag er niet uit. Zowel van buiten als van binnen niet. We hebben toen vriendelijk gevraagd of er geen andere auto was. Op dat moment niet, maar de volgende dag wel. Het verhuurbedrijf kwam zelfs naar ons hotel om te auto te ruilen. We zijn de komende weken dan ook trotse eigenaar van een rode Hawtai :-).
Dinsdagavond een rondje door Siem Reap gelopen. Dit was totaal niet wat we verwacht hadden van Cambodja. Het leek wel of we op Koh San Road in Bangkok liepen! Allemaal stalletjes met eten, lichten, lawaai, speelgoed, kleding/schoenen en heel veel ijskraampjes met ijsrolletjes. Deze ijsrolletjes hadden wij nog nooit gezien, maar volgens de kinderen smaakten ze heerlijk! Verder natuurlijk weer veel schoenen bekeken ;-).

De nacht van dinsdag op woensdag hebben we eindelijk allemaal weer redelijk geslapen! Wat was dat heerlijk! Vooral Daan had er erg veel last van dat hij ’s nachts niet sliep, hij werd er ’s nachts echt verdrietig van. Dus woensdagmorgen hadden we weer een blije Daan!
Omdat we dinsdag een reisdag hadden, hadden we geen tijd om iets voor school te doen. Dus woensdag moest dit natuurlijk ingehaald worden. Bas wederom bezig geweest met oefeningen met de letters “au”. Deze kent hij nu goed. In de Batu cave stond een grote pauw en omdat Bas nu weet hoe hij dit woord schrijft moest hij hiermee op de foto voor zijn juffen. Deze foto is inmiddels in de klas getoond met de foto van Bas in het zwembad in Kuala Lumpur. De juffen vonden het erg leuk dat Bas deze foto’s naar ze had opgestuurd. Bas heeft nu ook de letters “ui” en “f” geleerd, dus nu op zoek naar een afbeelding oid met een “ui” en de “f” zodat we deze weer naar Bas z’n juffen kunnen sturen.
Verder hebben we op woensdag weinig gedaan. We zijn bij het hotel gebleven, bij het zwembad en de bar. ’s Avonds wel weer de stad in. En toen hebben Timo en Daan toch “echte Nikes” gekocht. Jaja, consequent zijn we na een week dus al niet meer ;-).

Op donderdag zijn we gestart met het ontdekken van de tempels van Angkor Wat. Op donderdag Angkor Wat en op vrijdag Ta Prohm en Bayan. Echt mooi om te zien! De kinderen dachten dat ze nu wel van alle aandacht af zouden zijn omdat ze groter zijn (en minder schattig). Maar nee hoor, alle drie, maar vooral Daan, doen het nog steeds erg goed, vooral bij de Chinezen. Ze zijn wel wat brutaler geworden en gaan gewoon naast Daan staan en maken een foto. Gelukkig vindt Daan dit steeds oké. Dus ik denk dat er veel Chinezen een foto van Daan mee naar huis nemen.

Vanavond hebben we voor de 4e avond op rij bij hetzelfde stalletje ijs gehaald, dus daar hebben we echte vrienden gemaakt :-). En de kinderen hebben vanavond voor de tweede keer hun voeten laten behandelen door visjes. Blijft een feest ;-).
Vanavond is onze laatste avond in Siem Reap. Morgen rijden we door naar Battambang en dan komen we over een week of drie hier weer terug omdat we vanaf hier Cambodja ook weer gaan verlaten. De eerste indrukken van Cambodja komen dus niet helemaal overeen met onze verwachtingen, maar dat mag de pret zeker niet drukken. We hebben het erg naar onze zin, vermaken ons goed en genieten erg van het samenzijn met ons 5-en. Ook de combi van reizen en een stukje onderwijs valt ons tot op heden niet tegen. Ik ben een boek aan het lezen (Ikigai) en daar staat een quote van Albert Einstein: ‘Een gelukkig mens is zo tevreden met het heden dat hij niet aan de toekomst denkt’. Dit komt wel aardig in de buurt van hoe tevreden we nu zijn :-).

Oja, wij proberen ook “Wie is de mol?” te volgen. Met een beetje geduld hebben we de eerste aflevering redelijk goed kunnen kijken in KL. Wij proberen dit dan op zondag te kijken. Dus graag geen zaken delen op Facebook nadat jullie het gezien hebben ;-).

• 11 Januari 2019 - 13:57

Oma Bente:

Lieve 5, wat weer een mooi verslag. Zo reizen we een beetje mee. mooie plaatjes erbij, maakt t weer compleet. Enjoy the trip en mooie uitspraak van Einstein !! liefs

• 11 Januari 2019 - 14:59

Bonne En Martha:

Wat een reis!!!! Gewéldig.
    En ik ben het helemaal met Einstein eens!!!!

• 13 Januari 2019 - 06:24

De Strijertjes:

Wat een top begin van een prachtig avontuur! Heel mooi dat jullie dit zo samen mogen meemaken en dat wij een beetje mogen meegenieten

• 13 Januari 2019 - 17:58

Marian:

Filmisch verhaal.
    Hara Hachi Bu!Mooi boek hé?

• 23 Januari 2019 - 13:06

Wendy:

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! En dat je Ikigai mee hebt genomen!! hoop dat je het wat vindt!
    Heel veel plezier met z'n allen, dat jullie maar veel waardevolle herinneringen mogen maken. Groetjes Wensy