Kuala Lumpur in Rusland? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur in Rusland? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur in Rusland?

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

07 Januari 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

Daar zijn we weer! We zijn donderdagavond vanuit Amsterdam vertrokken naar Kuala Lumpur. Een vlucht van 12 uur. Het was een erg hobbelige vlucht waarbij vaak de riemen vast moesten. Bas is de enige die goed geslapen heeft. We kwamen dus 12 uur later aan en door het tijdsverschil van 7 uur, was het al aan het einde van de middag. Daan was erg misselijk van de vlucht en in de taxi moest hij overgeven. Heel netjes in een zakje hoor ;-). De taxichauffeur reed even langs een toiletgebouw zodat Daan zich kon opfrissen en toen voelde Daan zich weer helemaal goed!
We zitten nu in een heel hoog gebouw waar op de 51e verdieping het zwembad is. Prachtig uitzicht op de Petronas Twin Towers. Dus er moest natuurlijk meteen gezwommen worden! We hebben hier een appartement wat van alle gemakken voorzien is. Erg lekker want een jetlag hebben we wel. Donderdagavond hebben we een stuk gelopen en uiteindelijk gegeten bij een barbecue restaurant. Het slapen ging vervolgens niet echt goed. Bas heeft weer als enige goed geslapen, Timo viel wel in slaap, maar was midden in de nacht weer wakker. Blijft altijd een erg lastig iets om te wennen aan tijdsverschil.

Zaterdag zijn we naar de Petronas Twin Towers geweest. Dit was ooit het hoogste gebouw van de wereld. Hier zit een winkelcentrum in en nu de jongens oog krijgen voor merken, was dit erg leuk. Voetbalschoenen, maar ook gewone sportschoenen zijn favoriet. De jongens snapten alleen niet waarom ze nu geen nieuwe voetbalschoenen mochten hebben……. Je kan ook helemaal omhoog de torens in, maar dit leek de jongens (lees Daan met zijn hoogtevrees), helemaal niet leuk. Naast de torens is een park waar ook een soort zwembad zit. Dus hier moesten we ook even heen zodat de jongens met hun voeten het water in konden. Je raadt het al, binnen een paar minuten lag Bas helemaal in het water en toen konden Timo en Daan natuurlijk niet achterblijven. Het is hier rond de 33 graden, dus ze waren meteen lekker afgekoeld :-).
’s Avonds zijn we gaan eten bij een chinees waar je kan bestellen met een tablet. Dus een I-pad chinees. Lekker vertrouwd omdat Remko en ik dit, afzonderlijk van elkaar, op het kerstdiner van 2018 na dan, regelmatig ook doen met Agnes en Jason in Amsterdam.

Ik probeer deze reis wat quizjes te doen met de jongens over de plaatsen en landen waar we zijn. Dit doe ik via Kahoot!, erg makkelijk om te maken en de jongens vinden het tot nu toe erg leuk om te spelen. Die over Kuala Lumpur hebben we donderdagavond meteen gespeeld. De vragen gingen onder andere over de taal, de munteenheid, de Petronas Towers en natuurlijk ook de vraag in welk land Kuala Lumpur ligt (keuzes waren Thailand, China, Rusland of Maleisië). Timo en Daan hadden het juiste antwoord, Maleisië natuurlijk. Bas dacht dat we in Rusland zaten. Ondanks dit antwoord won Bas wel de quiz, dus ik zal de andere (foute) antwoorden maar niet vertellen. Omdat er toch ook wat geleerd moet worden hebben we vrijdag de quiz herhaald en toen hadden ze (gelukkig) alles goed.

Ook de nacht van zaterdag op zondag was weer niet leuk. Naast Bas had nu gelukkig ook Timo redelijk goed geslapen. Zondag hebben we wat toeristische plekken bezocht; Dataran Medeka (groot plein), Central market en Chinatown. En als afsluiter moest er gegeten worden bij de Mac Donalds.
Op de Central market was veel te zien aan “merkartikelen”. De kinderen keken hun ogen uit! Vooral de Nike Air Max trokken veel aandacht en Daan had al helemaal bedacht dat hij toch ruimte in zijn handbagage had, hij was tenslotte zijn zak snoep van het Kruidvat en zijn oortjes in het vliegtuig vergeten. Dus er kon makkelijk een paar extra schoenen 3 maanden lang mee in zijn tas. Nou niet dus. Wel een Levi’s shirtje voor Timo en een voetbalpak van Spanje (was het eerste team van Bas bij PVCV en dit blijft toch aantrekken) en een voetbalpak van Arsenal voor Daan (waarvan het witte broekje bij thuiskomst al rood was omdat het rode shirt blijkbaar afgeeft).

De nacht van zondag op maandag was wederom waardeloos. Begint nu toch wel erg irritant en vermoeiend te worden. Behalve Bas, was iedereen bijna de hele nacht wakker. We blijven hoop houden dat het de komende nacht beter zal gaan. Vandaag is het dus maandag en vandaag begint de school weer na de kerstvakantie. Met de kinderen hadden wij afgesproken dat dit ook de dag zou zijn dat ook wij gingen starten met school. Dus zo gezegd zo gedaan. Zonder mopperen gingen de kinderen na het ontbijt aan de slag. Daan begon met spelling, Timo met rekenen en Bas met het leren van de letters ‘au’. Remko en ik waren onder de indruk hoe ze dit alle 3 zo zonder mopperen deden. Dit belooft dus veel goeds voor de komende periode!
We hadden gisteren gezien dat er een pannenkoeken restaurant vlak bij ons hotel zit. Dus om de eerste succesvolle schooldag te vieren, zijn we daar gaan lunchen. De Nederlandse pannenkoeken blijven toch echt veel lekkerder, maar zo voor 1 keertje was het best oké. Vanmiddag hebben we een bezoekje gebracht aan de Batu caves. Net buiten de stad ligt een Hindoe complex met een aantal tempels in grotten. Je komt hier door een erg lange trap op te gaan. Dus dat was flink zweten. Er zitten veel apen, dus dat maakte het nog leuker. Het zweten was zeker de moeite waard om dit te bezoeken.

Vanavond is onze laatste avond in KL. We hebben bedacht dat we nogmaals gaan eten bij de I-pad chinees. Dit was ons goed bevallen. En dan zijn we benieuwd hoe de nacht gaat verlopen….. Morgen vliegen we naar Siem Reap voor het vervolg van ons avontuur!

• 07 Januari 2019 - 09:58

Oma Bente:

Lieve 5, wat mooie plaatjes. Wat een hoogte om te zwemmen, brrr
    maar wel apart ! Genieten dus . liefs

• 07 Januari 2019 - 10:21

Pascal:

Hey fam Los

Leuk om te zien super veel plezier geniet ervan

• 07 Januari 2019 - 10:46

Monique :

Wat fijn, lekker genieten!

• 07 Januari 2019 - 12:28

Bonne En Martha:

GEWELDIG!!!!!

• 07 Januari 2019 - 14:49

Fedor:

Mooie verhalen en supercoole foto’s

• 07 Januari 2019 - 15:04

Gerda:

FF wennen dus. Is ook eigenlijk niet zo gek hoor! En volgens mij zal het niet lang duren voordat jullie alle.5 je
    ritme hebben gevonden! Superleuke foto's!

• 07 Januari 2019 - 15:25

Annette:

Hoi, wat super gaaf klinkt dit! Wat een avontuur! Ben benieuwd waar jullie allemaal heen gaan en hoelang jullie reis gaat duren! Veel plezier !

• 07 Januari 2019 - 15:42

Astrid:

Wat een fantastisch avontuur gaan jullie tegemoet. Zo mooi dat jullie dit als gezin doen. Het ziet er geweldig uit. Geniet van al het moois en van elkaar. Nu nog het slaapritme te pakken krijgen! Liefs uit NL

• 08 Januari 2019 - 07:23

Marian:

Ik word helemaal vrolijk van jullie eerste verhalen en blije gezichten.
    De i-Pad chinees wil ik ook. Heerlijk zoiets.
    Heel veel plezier!

• 08 Januari 2019 - 17:22

Ans:

Leuk verslag Miriam! Hoop dat jullie binnenkort beter slapen!