The day before - Reisverslag uit Vleuten, Nederland van 5oprijst - WaarBenJij.nu The day before - Reisverslag uit Vleuten, Nederland van 5oprijst - WaarBenJij.nu

The day before

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

02 Januari 2019 | Nederland, Vleuten

Zo, nog maar 1 nachtje slapen in ons eigen bed. Morgenavond om 20.50 uur vliegen we vanaf Schiphol naar Kuala Lumpur. De komende 3 maanden zijn wij aan het rondreizen om vervolgens op vrijdag 29 maart weer terug te keren in Nederland.

We krijgen vaak de vraag: “Hoe is dit zo gekomen en hoe hebben jullie dit allemaal geregeld?”(Naast reacties van mensen die er niets van snappen dat wij het leuk vinden om met 3 kinderen zolang en zover op reis te gaan). Wij zijn in 2010 ook 3 maanden weggeweest, toen waren Timo en Daan, 2 en 1 jaar. Dit was echt een super ervaring en we hebben altijd gezegd dat we dit nog een keer wilden doen. Het verslag heette toen Now or never, omdat wij toen dachten dat dit niet nogmaals zou gaan gebeuren. Nu Timo in groep 8 zit en dus volgend jaar naar de middelbare school gaat, zijn we vorig schooljaar al in gesprek gegaan met school en met onze werkgevers om de mogelijkheden te bespreken voor langdurig verlof. De plannen begonnen groot, huis verkopen, baan opzeggen en een jaar een rondje om te wereld. Na gesprekken met werkgevers bleek 3 maanden het maximaal haalbare waarmee we beiden bij terugkomst nog een baan hebben. En dit vinden we ook wel wat waard…. Dus zo is het tot 3 maanden gekomen. De leerkrachten van de jongens hebben goed meegedacht en we hebben voor alle 3 de spullen mee om taal, spelling en rekenen de komende maanden bij te houden. Timo en Daan zullen ook nog een werkstuk schrijven en Timo gaat nog een spreekbeurt (op afstand) houden.

En toen we wisten dat we 3 maanden weg zouden gaan moest er bedacht worden waar we dan naar toe zouden gaan. Best lastig als het idee in eerste instantie een rondje om de wereld zou worden. Uiteindelijk gekozen voor Cambodja, Australië en Indonesië. Deel bekend, deel onbekend.

De voorbereidingen zijn zo goed als klaar. De kerstversiering hebben we vandaag weggehaald, de jongens hebben snoep bij het Kruidvat geschept en ik heb mijn auto vandaag verkocht (en een ‘nieuwe’ gekocht die op 30 maart klaar staat). Timo had vanmiddag nog een surprise afscheid en ging schaatsen met een aantal vrienden uit zijn klas. Echt super lief dat ze dit voor hem georganiseerd hebben! Morgen pakken we de tassen nog in en dan brengt oma Los ons naar Schiphol. We gaan natuurlijk proberen om weer met regelmaat een verslag met foto’s te posten. Zo laten we de achterblijvers weten hoe wij het hebben, maar hebben we voor onszelf ook meteen onze ervaringen vastgelegd voor later.

Vanmiddag op verzoek van Daan nog pannenkoeken gegeten en vanavond aardappels, groente en vlees. Wij zijn er klaar voor en genieten nog even van ons eigen huis en ons eigen bedje!

• 02 Januari 2019 - 15:08

Margreet Smits:

Lieve 5, wens jullie mooie maanden toe. Goede vlucht morgenavond en wachten berichten af. Veel liefs mama/oma B

• 02 Januari 2019 - 15:19

Anja Kouveld:

Heerlijk vooruitzicht! Goede reis en ik ga jullie volgen! Wanneer zijn jullie in Indonesië?

• 02 Januari 2019 - 15:45

Aukje:

Heel veel plezier op jullie toffe avontuur!!!

• 02 Januari 2019 - 16:07

Han:

Geweldig!! Ik wens jullie een fantastische tijd toe! Geniet er van!!

• 02 Januari 2019 - 16:31

Geertje:

En dan is het morgen eindelijk zover :-). Heel veel plezier de komende 3 maanden en hoor/lees graag de verhalen tussendoor of als jullie terug zijn. Geniet met een hoofdletter G!

• 02 Januari 2019 - 18:44

Bonne En Martha:

Goede reis en we "volgen" jullie!

• 02 Januari 2019 - 19:24

Zayra Richards :

Eerst een gelukkig nieuwjaar voor jou en je gezin. Dat het een succesvolle jaar wordt. Een wens jullie een fantastische reis en geniet ervan.

• 04 Januari 2019 - 04:19

Marian:

Als je zelfs al snoep hebt geschept, zal het aan de voorbereidingen niet liggen. Ik hoop dat jullie een goede vliegreis hebben gehad en wens jullie alle goeds!
    Tot het volgende berichtje, liefs Marian

• 04 Januari 2019 - 16:55

Jannie:

Fantastisch stukje, nu al. Leuk al dat afscheid nemen van vrienden en eten. Ik lees en kijk mee. Heel veel plezier! Liefs