Wat een dieren! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Wat een dieren! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Wat een dieren!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

01 Mei 2010 | Australië, Coral Bay

G’day! Hier weer een bericht van ons. Met dank aan onze Australische buren die een internet systeem hebben dat wij mogen gebruiken!
Vanuit Dongara zijn we doorgereden naar Kalbarri. Daar zijn we 2 nachten gebleven op een camping in het dorp. In Kalbarri komen ’s morgens om 8.45 uur pelikanen. Dus wij daar natuurlijk ook heen…. De eerste dag 2 pelikanen en de 2e dag 1 pelikaan gezien! Niet echt veel dus. De kinderen mochten vissen geven aan de pelikanen. Timo wilde dit ook wel en pakte zo zonder probleem een vis aan van de dame daar. Natuurlijk moest mama wel mee om die vis vervolgens aan de pelikaan te geven. Vooral die vis heeft veel indruk gemaakt op Timo. “doet die vis het niet meer, is die vis dood?”, dat vraagt hij ons nu nog regelmatig.

De af te leggen afstanden naar de volgende plaatsen worden nu wel wat groter. We zijn vervolgens naar Denhan gereden, zo’n 400 km verder noordwaarts. Onderweg is er niet veel te zien. Veel zand, wat struiken en veel dode kangaroes langs de weg. Heel af en toe zien we een levende kangaroe springen :-). Af en toe komen we een road train tegen (hele lange vrachtwagen), maar die zijn in dit deel van het land nog niet zo heel lang.
Voor Denham hebben we nog een stop gemaakt op Shell Beach. Een strand van allemaal kleinde witte schelpjes. Op zich heel mooi, ware het niet dat het daar vol zat met vliegen die vooral in je gezicht willen zitten…..;-). Er worden hier van die speciale netten verkocht die je over je gezicht kan doen tegen de muggen. Wij zijn hier maar heel even gebleven….

We zijn toen naar Monkey Mia gegaan om daar de dolfijnen te zien. Hier komen de dolfijnen tussen 8 en 13 uur naar het strand toe. Natuurlijk waren we te laat en waren de dolfijnen alweer geweest. We hebben toen een boottocht gedaan en gelukkig hebben we toen wel dolfijnen en dugongs gezien! Op de boot waren veel kinderen. Timo heeft zich goed vermaakt met 2 Engelse kindjes. De kinderen “praten wel een beetje andere dingen” zei hij later :-).

In ons laatste bericht gaven we aan dat we het wat koud vonden….. Sindsdien is het alleen maar warmer geworden! Als we rijden in de middle of niets dan loopt de thermometer soms wel op tot 39 graden. We hebben tot nu toe steeds aan de kust gezeten en daar staat gelukkig wel wat wind en dan lijkt het wat minder warm. Deze warmte is sowieso beter te doen dan de warmte in Maleisie.

Toen doorgereden naar Carnarvon. Tussendoor nog een stop gemaakt bij Hamelin Pool met haar stromatolieten. We gingen naar Carnavon, niet omdat daar nu zoveel te doen is, maar omdat dit een mooie locatie is om een tussenstop te maken. Australie heeft heel veel rood zand. Op de camping in Carnarvon lag heel heel veel van dit rode zand. De kinderen hebben zich uitstekend vermaakt in het zand. Daan kruipt nog steeds wat natuurlijk niet echt handig is op een camping. Hij is dan ook bijna door zijn schone kleren heen…. (dus binnenkort moet er gewassen worden!).

Wat wel grappig is, is dat we steeds dezelfde mensen tegen komen. De meeste mensen zijn op weg naar het noorden. Sommige gaan tot Exmouth of Broome, maar er gaan er ook veel door naar Darwin. Zo komen we steeds 2 Zwitserse stellen tegen en een Nederlands gezin met 3 kinderen. We zijn ook een Duits stel tegen gekomen die voor 2 jaar aan het reizen zijn!

Oja, wat ik wel grappig vind; het loopt hier nu dus tegen de winter en dus is het tijd voor de wintermode (waar ik natuurlijk veel van af weet, ahum). Je ziet vrouwen hier lopen in korte broek/rokje, hempje aan en daaronder dan Uggs.

Na een rit van 230 km zijn we gisteren aangekomen in Coral Bay. Vandaag ben ik een dagje alleen met de kinderen, Remko is namelijk met een boot mee om te gaan snorkelen met de Whale Shark!! Totaal ongevaarlijk, maar wel de grootste vis op deze wereld. Spannend hoor!
Als tegenhanger van dit grote avontuur gaan Timo en ik morgen een boottocht maken met een glass bottom boat, kijken naar vissen en het koraal. Ook leuk!!

De kinderen vermaken zich nog steeds prima! Daan kan inmiddels zijn tong uitsteken en heeft een kies gekregen (wel apart, nu heeft hij onderin 2 tanden en 1 kies). De kinderen eten hier stukken beter dan in Maleisie. Brood, aardappels, groente en vlees is blijkbaar toch meer hun ding :-).

Timo is nu lekker aan het spelen met het Australische buurjongetje.... die ook allemaal Cars, Thomas de trein en Nemo speeltjes heeft :-)

• 01 Mei 2010 - 07:47

Suzanne:

top om te lezen dat jullie al zoveel dieren gezien hebben! Niet te warm? Hier alles goed, druk aan het klussen voor de verhuizing. Liefs

• 01 Mei 2010 - 08:23

Wyk:

Wat een contrast! Echt gaaf jullie zo te kunnen volgen! X

• 01 Mei 2010 - 08:39

Piaan En Peer:

Leuk al die verhalen over jullie, maar teleurstellend dat jullie zo weinig interesse in ons hebben. Jullie kunnen toch tenminste de telefoon opnemen als wij bellen? ;-)
    Houdoe en bedankt, Robben en zijn manager

• 01 Mei 2010 - 09:23

Oma Bente:

Lieve schatten, wat weer een prachtig reisverslag. Wat zullen jullie genieten van natuur enz. veel liefs vanuit een nat hattem

• 01 Mei 2010 - 11:51

Liselotte En Ian:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Ben wel jaloers hoor! In de straat alles goed. Jullie huis staat er nog. Veel plezier!

• 01 Mei 2010 - 12:53

Oma En Opa:

Hallo lieve 4

Wat een leuke verhalen zou het ook allemaal wel eens willen zien en wat fijn dat de kinderen het ook zo leuk hebben en al vriendjes maken Liefs

• 02 Mei 2010 - 17:06

Fam Strijers:

Hahha wat grappig dat Daan een kies erbij heeft, maar verder nog geen boventanden, t manneke. Hier ook een kruipertje (lopen gaat te langzaam;-)) en dus kan ik 3 broeken per week weggooien... Beetje jammer!

Fijn dat jullie kids ook zo genieten!

Lekker wasje gedaan? ;-)

Nou lieve familie, ga lekker door met zo enorm te genieten!

liefs en kus van ons alle 5

• 03 Mei 2010 - 13:15

Agnes:

En.... heeft Remko de sharks overleefd?