Relaxen op Bali - Reisverslag uit Tejakula, Indonesië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Relaxen op Bali - Reisverslag uit Tejakula, Indonesië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Relaxen op Bali

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

20 Maart 2012 | Indonesië, Tejakula

Selamat malam vanaf Bali! Afgelopen donderdagmorgen 5.50 uur zijn we van Java naar Bali gevlogen. Wat was dat vroeg zeg! Al met al was het een vlucht van 45 minuten, dus voor we in de lucht zaten, werd de landing alweer ingezet.
Bij aankomst op het vliegveld stond onze auto al klaar. We hebben de komende tijd een Daihatsu Xenia, niet echt een stoere auto, waar we Bali mee zullen verkennen. Het rijden was even wennen, er wordt links gereden en er rijden heel veel scooters van links naar rechts waar je toch wel rekening mee moet houden. Daarnaast was het even wennen omdat we ook de borden in de gaten moesten houden. Na eerst een rondje door Kuta gereden te hebben, wat niet op onze route lag, hadden we de juiste weg gevonden. We zijn op Bali begonnen met een paar dagen in Sanur, een badplaats aan de zuidkant van het eiland. Hoewel we nog steeds in Indonesië zijn, is het contrast tussen Java en Bali enorm (naast de godsdienstige verschillen). Op Java waren wij, als ‘witte mensen’, zeker met 2 kleine blonde kindjes die als handsome (Timo) en cute (Daan) beschreven werden, echt een bezienswaardigheid. Op Bali is dit zeker niet meer het geval! Daarnaast spreken de meeste mensen hier Engels, wat wel makkelijk communiceren is. Ook kan je hier alles eten en drinken waar je maar zin in hebt. Na de nasi en de bami een welkome afwisseling :-). We hebben onze rijsttafel voor vier gevonden hoor!
We hebben een paar dagen heerlijk genoten van ons huisje en het zwembad. Verder een voetbal en emmertjes en schepjes gekocht voor de komende tijd. Het rondreizen met een eigen auto heeft als groot voordeel dat je alles makkelijk kan meenemen :-).

Zondag zijn we weer verder gegaan. We hebben de route langs de kust gevolgd en hebben een stop gemaakt in Padangbai om te lunchen. Hiervandaan vertrekken de veerboten naar Lombok en de Gili Islands, genoeg te zien dus.

We zijn naar de noord-oostkant van het eiland gereden, naar Tejakula. Hier zitten we in een heel klein resort en het is hier prachtig :-). Paar dingen waar we aan moeten wennen zijn: we eten met alle mensen in het resort samen en we eten allemaal hetzelfde…… zowel de lunch als het diner. Het resort wordt gerund door een Duits echtpaar en dat trekt natuurlijk ook Duitsers. Er is hier een Duitse man die hier elk jaar 6 maanden zit. Nu wordt hij 60 jaar over een paar dagen en komen er elke dag vrienden en familie bij om zijn verjaardag te vieren. Harstikke gezellig voor hem natuurlijk, maar daardoor verandert de voertaal in het resort ook richting het Duits, hmmm…

Het regent hier helaas de laatste dagen best veel. Wij hebben daar op zich geen last van, zwemmen kan natuurlijk ook in de regen en ook de andere favoriete bezigheid van de kinderen, stenen gooien in de zee, gaat prima :-). Timo en Daan hebben dammen ontdekt, nou ja, het is met een dambord en damstenen maar daar houdt de overeenkomst dan wel mee op. Ook hebben wij een mooi overdekt bed in de tuin staan waar we heerlijk kunnen relaxen met een drankje en een chipje. We wilden vandaag een dagje naar de bergen in, maar dat wordt nu afgeraden omdat er veel bomen omgewaaid zijn en er veel modderstromen zijn. Ons alternatieve plan bestond uit een ritje naar Singaraja, naar Hardy’s supermarket. Daar hebben we ons prima vermaakt met het kopen van shirtjes voor de kinderen (goedkoper dan de was laten doen ;-)), het kopen van diverse soorten chips, de ballenbak en als afsluiter een lunch aldaar. Leuk om te vertellen is dat we in de supermarkt Beyblades vonden vonden voor erg weinig. Bleken het Beyelades te zijn :-).
Op de terugweg nog even cultureel gedaan en de Pura Maduwe Karang, een tempel, bekeken. Deze tempel is bijzonder omdat er een afbeelding van een man op een fiets te zien is, hoogstwaarschijnlijk een Nederlander wordt gezegd.

Wij blijven hier nog 2 nachten en gaan dan door naar Ubud waar we op tijd moeten zijn voor de festiviteiten omdat het dan Balinees nieuwjaar is :-)!

• 20 Maart 2012 - 15:34

(o)ma Etten-Leur:

Wat een leuk verslag weer en de kinderen nieuwe engelse voetbalshirtjes stoer hoor
    Liefs

• 20 Maart 2012 - 19:04

Oma Margreet/bente:

was weer genieten om mooie verslag te lezen en de foto's ! veel liefs vanuit hattem en kus voor 4 !!

• 20 Maart 2012 - 21:27

Wilma:

Hoi familie,
    Wat een ervaringen! en super dat Daan en Timo dit allemaal mee mogen maken. Liefs Wil

• 21 Maart 2012 - 16:49

Piaan:

Klinkt goed allemaal.

Veel plezier met de festiviteiten!

• 21 Maart 2012 - 17:34

Oma Margreet:

nogmaals heel veel plezier. Vanuit Egypte probeer ik event. te mailen als het lukt. Liefs en knuffel voor 4 ! mama/oma bente

• 24 Maart 2012 - 18:29

Esther:

Hoi, Wij zijn vandaag net terug van wintersport en lees nu jullie verhalen. Lekker aan genieten. Leuke foto's. Ubud is erg mooi en groen. Geniet lekker van de festiviteiten.

• 01 April 2012 - 17:41

Anneke Pleizier:

wat ;leuik jullie te volgem op je grote reis.