Laatste verslag van Now or never part II - Reisverslag uit Vleuten, Nederland van 5oprijst - WaarBenJij.nu Laatste verslag van Now or never part II - Reisverslag uit Vleuten, Nederland van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Laatste verslag van Now or never part II

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

29 Maart 2019 | Nederland, Vleuten

Aan al het goed komt een einde, dus ook aan ons geweldige avontuur. Na 3 maanden zijn we sinds vanmorgen weer thuis in Vleuten…..

Het verslag van vorige week, schreef ik in Pemuteran. Daar zijn we inderdaad de volgende morgen weer naar de schildpaddenopvang geweest en daar hebben de mannen 3 kleine schildpadjes losgelaten. Hopelijk zwemmen Super Basje, Daantie en Solomit nu nog steeds lekker in de Balizee en worden ze heel erg oud! Als aandenken en als dank, kregen we 3 certificaten waarin aangegeven staat dat we iets heel goeds gedaan hebben ;-).
Vanaf daar zijn we doorgereden naar onze eigen villa. Een eigen villa aan zee, in de buurt van Lovina met alles er op en eraan. Dus met een zwembad en met 6 man personeel die er voor zorgden dat het ons aan niets ontbrak. Wat een prachtig huis en wat een lieve mensen zeg. Dit was echt genieten zo aan het einde van onze vakantie!
Vanaf hier hebben we een aantal uitstapjes gemaakt. Niet heel veel, want het was al leuk genoeg om lekker bij onze villa te blijven ;-). En er moest dagelijks nog gewerkt worden voor school zodat de mannen geen achterstand hebben als ze maandag weer starten op school. Op maandag zijn we naar Krisna Waterpark geweest. Ja, van zwemmen krijgen de mannen nooit genoeg. Dit is een waterpark met een aantal glijbanen waar je met zo’n band naar beneden gaat, en waar verder nog wat andere attracties met water zijn. Wel apart daar hoor. We waren daar eerst helemaal alleen, voor er later nog een gezinnetje kwam. En dan moet je je bedenken dat er bij alle glijbanen en andere badjes badmeesters zitten. Net als bij alle verkooppunten van ijsjes en drinken. Dus wij daar met zn 5-en met zo’n 40 man om ons heen zeg maar. Het valt ons op dat er overal zoveel personeel staat/zit/ligt. Ook in winkels, restaurants en op straat als parkeerwacht. Als wij dit in Nederland zouden doen, dan zou het werkloosheidscijfer nog lager zijn! Maar persoonlijk moet ik er niet aan denken om de hele dag maar een beetje te wachten tot er eindelijk werk komt……

Op dinsdag zijn we naar Brahmavihara-Arama geweest, de grootste boeddhistische tempel van Bali met een mini Borobudor. Erg leuk, en fijn, is dat de kinderen het nog steeds prima vinden om een tempel te bezoeken. Ze vinden de boeddha beelden ook nog steeds leuk om te zien. In deze tempel hebben de kinderen ook nog alle drie een wierookstokje aangestoken voor opa Los op zijn sterfdag.

Verder zijn we met regelmaat even gaan winkelen. Wat eten, maar ook nog souvenirs en wat kleding. En er moest natuurlijk ook weer gevoetbald worden. Ons huis stond aan het strand en daar waren altijd genoeg jongens die wel een potje wilde spelen. Onze jongens moesten tenslotte wel weer fit zijn voordat ze zaterdag weer mee kunnen spelen met hun teams! Ook Bas doet lekker mee en dit vonden de Balinese jongens prachtig :-). Bas is inmiddels ook toegetreden tot de selectie van PVCV. Was een kleine discussie binnen de club of dit nu wel zo handig was omdat hij het begin van de competitie ging missen. Maar ja, talent zet je niet zo maar in de wacht, hahaha. Dus vanaf nu zit Bas in de o8-10 en zal hij dus tegen hele grote jongens gaan spelen. Nu hebben we dus 3 jongens in de selectie die veel trainen én die op zaterdag overal spelen. Dat wordt nog een logistieke uitdaging….

Tja, en woensdag was dan echt de laatste dag van onze reis in onze villa. Dus dit werd een relaxdag. ’s Morgens wat schoolwerk gedaan en verder een beetje werken aan onze kleur, lezen, I-pad, vissen, spelletje en een filmpje. We hebben (even) heel bewust stil gestaan bij het einde van onze reis. Timo vindt het echt lang genoeg geweest en kon niet wachten om weer naar huis te gaan. Daan had graag nog wel langer (wel met ons) weg gebleven. En Bas zat er tussenin, wil heel graag weer voetballen, maar had ook nog wel langer met ons op reis gewild. En Remko en ik zijn van mening dat deze 3 maanden echt omgevlogen zijn. Wij hadden makkelijk nog heel wat maanden langer weg willen blijven…

Op donderdag zijn we rustig onze spullen gaan pakken, hebben we de auto volgeladen en was het tijd om afscheid te nemen van ‘ons personeel’. Vanaf Lovina naar het vliegveld is het slechts 100 km. Maar toch doe je hier een uur of 3 over door al het verkeer. Onderweg nog ergens op een mooi plekje met uitzicht op de rijstvelden geluncht en een bezoek gebracht aan een groot winkelcentrum om voor de laatste keer kleding te kopen.
We hebben onze Toyota Rush netjes ingeleverd en toen was het wachten op onze vlucht. Die had helaas een uur vertraging. We vertrokken om half 11 lokale tijd, via Singapore, en vanmorgen 9 uur landden we in Amsterdam. Met 7 uur tijdsverschil tussen Bali en Amsterdam, dus voor ons voelde het als middag ;-). We hebben maar een klein beetje kunnen slapen in het vliegtuig.

Wat een verrassing was het bij thuiskomst dat er een spandoek in de kamer hing van onze buren, een bak met narcissen en een ‘welkom thuis’ op de deur van de overburen, een geweldige kaart met onze eigen foto’s van Jannie en familie, een bak met bloemen van de andere buren en heel veel post. Alsof we jaren weggeweest waren en iedereen ons enorm gemist heeft. Hartverwarmend!
En dan zijn we weer in ons eigen huis en gaan we gewoon weer verder waar we gebleven waren. Vanmiddag heb ik mijn nieuwe auto opgehaald en ben ik al even langs De Twaalfruiter geweest. De leerplichtambtenaar heeft ons en de school wat vragen gesteld over onze afwezigheid. De gemeente Utrecht heeft haar administratie dus goed op orde! Wij zullen uitgenodigd gaan worden voor een gesprek. En we gaan zo samen met de buren eten. En dan hopen we dat we vannacht weer heerlijk in ons eigen bedje zullen slapen!
Dus morgenvroeg weer 3 voetbalwedstrijden, waarbij Bas in ieder geval mee gaat spelen. Timo waarschijnlijk ook en Daan gaat liever alleen kijken bij zijn team. De Appie komt ’s middags de boodschappen brengen en ’s avonds hebben we een bruiloft in Etten-Leur. Zondag nog even een rustige dag. En dan gaan we allen maandag weer starten met school en met werk….

Onze reis was geweldig, bijzonder, te gek, leuk, super en zo kunnen we nog veel meer woorden bedenken. De totale conclusie is dat het een superreis geweest is die we allemaal een 10+ geven!
We hebben veel gezien, veel gedaan en veel beleeft. Hoogtepunten waren toch wel de boottocht vanaf Flores waar we hebben gezwommen met manta rays, waar de dolfijnen met de boot mee zwommen en waar we de Komodo varanen gezien hebben. En natuurlijk het beklimmen van Uluru en de helikoptervlucht daarboven. En de verjaardag van Daan in Australië en die van mij op de boot in Indonesië.
Remko en ik hebben het ook bijzonder gevonden om de kinderen zelf les te geven. Wij hebben nu meer zicht op hoe onze kinderen leren en wat het niveau van hen is. De kinderen vonden het niet altijd even leuk hoor. Het heeft regelmatig tot behoorlijke discussies geleid, maar toch zijn we erg trots op hen dat ze het toch maar gedaan hebben tijdens hun vakantie. Ze zijn zo goed als bij met rekenen, taal en spelling en Timo en Daan hebben beiden nog een werkstuk geschreven over Australië :-).

Nog even voor de statistieken een aantal leuke gegevens:
Aantal gereden kilometers? 7600
Aantal kilometers in Australië zonder levende kangoeroe te zien? 4500.
Hoeveel vluchten hebben we gemaakt? 9
Hoeveel pannenkoeken heeft Daan gegeten? +/- 100
Goedkoopste benzine? 45 EURO cent in Indonesië.
Duurste benzine? 1,10 EURO in Australië.
Gekste? Chinezen die zich volledig aangekleed hadden, incl. jassen, terwijl het 40 graden was.
Vieste? Een drankje in Kuala Lumpur met een pruim erin.
Lekkerste? Broodje eiersalade in Cambodja.
Leukste mop van de vakantie? Waarom bouwt Einstein geen muur? Omdat hij maar ein stein heeft.
Nieuwe woorden door Bas verzonnen: Holyone, als je bij midgetgolf de bal in 1 keer in het gaatje slaat en bererondje, als je bij het huiswerk maken alles goed hebt mag je een bererondje lopen.

Wij willen hier nog wel even een paar mensen bedanken:
PVCV (Cor, Mitch) die onze toppers toch even heeft moeten missen, maar die meteen aangaven toen wij vertelde over onze plannen, dat de jongens gewoon in hun eigen team konden blijven spelen. En dit was voor hen erg belangrijk!
Onze werkgevers (ING en UWV), die ons ook even hebben moeten missen. We gaan ervan uit dat er in de tussentijd geen gekke dingen zijn gebeurd en dat wij maandag in een gespreid bedje terecht komen ;-).
De Twaalfruiter (Hilde/Jessica, Ingrid/Wim/Ilvy, Ilse, Karin) die ons hebben geholpen met het schoolwerk voor de jongens en waar we de afgelopen maanden goed contact mee hebben onderhouden.
Oma Los die ons weggebracht heeft en ook weer opgehaald heeft.
Oma Bente die onze koelkast gevuld had bij thuiskomst.
Alle buren voor het in de gaten houden van ons huis en de warme ontvangst!

Wij gaan nu vooral erg nagenieten van onze superreis én proberen in het Nederlandse ritme te komen :-).

Dream.
Believe.
Do.
Repeat.

• 29 Maart 2019 - 15:15

Anja:

Heb genoten van jullie verslagen. Jammer dat we elkaar net gemist hebben op Bali. En nu begint het plannen voor de volgende trip?

• 29 Maart 2019 - 15:21

Karien:

Wat een gave reis hebben jullie toch gemaakt! Wat een ervaring..
    En dan in Nld weer business as usual, morgenvroeg weer lekker vroeg langs het voetbalveld! Geniet nog van het weekend en heel veel succes maandag, met je nieuwe auto naar Hilversum.. Op naar de volgende now or never!

• 29 Maart 2019 - 16:15

Han:

Ik heb genoten van je reisverslagen. Wat een prachtige reis en hoe bijzonder om dat met het gezin te doen. Wij hebben het ook gedaan, toen de kinderen 3 en 4 waren, maar jullie hebben het gewoon twee keer gedaan!. Superleuk!!!! Het zal wel weer even wennen zijn in Nederland. Welkom terug!

• 31 Maart 2019 - 11:18

Familie Strijers:

Jaaa te gek zeg, wat een reis hebben jullie mogen meemaken!

Superleuk om jullie gister al even gezien te hebben. Geniet van het Nederlands zonnetje vandaag en succes en ook plezier morgen weer!

-X-

• 01 April 2019 - 05:31

Zayra Richards:

Wat een geweldige ervaring en super leuke verhalen. Ik heb er van genoten. Op naar de volgende.......
    Tot gauw in Utrecht.

• 01 April 2019 - 05:34

Zayra Richards:

Tot gauw in Utrecht.

• 01 April 2019 - 11:02

Wendy:

Wow wat een mooie verhalen en ervaringen voor jou en je gezin. Vond het heel leuk om je verhalen te lezen.
    Welkom terug in Nederland en tot gauw in Hilversum!

• 02 April 2019 - 10:27

Margot:

Aan al het goede komt een einde maar dat maakt ook dat je er zo van kunt genieten.
    Ik heb jullie reisverslagen gevolgd en jullie ook een beetje leren kennen. Volgens mij hebben jullie een herinnering voor het leven! Maar, ook fijn als we je weer zien in Hilversum en natuurlijk ook in Utrecht.

Doei, Margot

• 02 April 2019 - 12:17

Dennis:

Mooie verhalen. Echt leuk om te lezen. 3 maanden zijn echt snel gegaan. Ik ben blij dat je er weer bent Miriam! Je bent natuurlijk heerlijk uitgerust dussss kan je er weer tegenaan en kunnen wij ff weg...;-))
    Gr Dennis

• 04 April 2019 - 05:26

Véronique :

Wat goed dat jullie weer veilig thuis zijn! Heerlijk om je weer te zien Miriam. Maar wat zal ik de verslagen missen. Gelukkig komen nu de live verhalen! Tot snel.