Apen, dolfijnen en lekker eten - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Apen, dolfijnen en lekker eten - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Apen, dolfijnen en lekker eten

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

30 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

Hallo, hallo,

Daar zijn we weer en wel vanuit een prachtige villa in de buurt van Lovina (noorden van Bali). Ons vorige verslag kwam uit Ubud. Daar hebben we maandag het monkey forest bezocht samen met Josephine en haar moeder. Dit is precies zoals het klinkt, een groot bos met apen :-). De apen lopen daar allemaal los en daar kan je doorheen wandelen. De kinderen vonden het helemaal geweldig om de apen daar in de bomen te zien schommelen en om de apen in de fontein te zien pootje baden. Als de apen wat te dicht bij kwamen vonden ze het minder leuk want dat was toch wel erg spannend :-).
’s Middags hebben we de markt van Ubud bezocht en zijn we begonnen met het inslaan van de eerste souvenirs. Dit is altijd een lastig klusje, zeker als Timo en Daan alleen maar dingen zien die ze zelf willen hebben :-). Uiteindelijk kwamen Timo en Daan terug met een horloge van Spiderman (Timo) en Dora (Daan)(de kwaliteit liet wel iets te wensen over, want beide horloges doen het nu al niet meer. Gelukkig maakt ze dat helemaal niet uit :-)) en een zelf rijdende draak.

Op dinsdag zijn we vertrokken uit Ubud. Dus er moest afscheid genomen worden van Josephine. Dit vonden Timo en Josephine helemaal niet leuk en Josephine moest huilen. Timo en Daan kregen van haar nog een mooie vlieger van een rups en een surprise ei. Heel lief van haar en haar moeder. We vertrokken uit Ubud en Remko wist wel hoe we daar weg moesten rijden. Na een moeilijke weg door de bergen en veel haarspeldbochten waren we opeens weer in Ubud. Dat ging dus niet helemaal goed. Toen maar gewoon doorgereden en gewacht tot er een bord kwam. Gelukkig kwam er niet veel later een bord en met een kleine omweg kwamen we aan in Lovina.
We hebben een eigen villa ten westen van Lovina en het is hier prachtig. We kwamen via een onverharde weg, wat erg knap van ons was dat we die gevonden hadden, bij onze villa, Villa Saffraan. Daar stond de voordeur al open en vanaf daar keek je zo door de woonkamer naar het zwembad en de zee. Prachtig! We hebben hier ons eigen personeel. Kadek kookt voor ons en verzorgt het huishouden. Ze kan erg goed koken en maakt heerlijke loempia’s, kipsaté en curry. Naast Kadek is er een jongen die elke dag in de tuin bezig is en een man die van 18.00 – 6.00 ons huis beveiligt. We hebben hier ook een hond, Koetje en Daan, die normaal wat bang is voor honden, is helemaal gek van haar :-). We waren erg benieuwd hoe het hebben van personeel ons zou bevallen en of we ons er wel op ons gemak bij zouden voelen. Nou, vanaf het eerste moment is het genieten! Kadek verzorgt het ontbijt, de lunch en het diner en dit bespreken we een dag van te voren met haar. Zij doet dan de boodschappen en zorgt dat er eten op tafel komt. Wij verzorgen verder zelf ons drinken etc. Ik heb al gevraagd of ze niet met ons mee naar Nederland wil. Wie wil er nu niet een dame die 6 dagen per week voor je klaar staat en daarmee hier in de villa € 85,- per maand verdient? Helaas vond ze het zelf niet zo’n goed idee en dacht ze ook dat haar man het niet goed zou vinden. Jammer voor ons dus :-).
Woensdag hebben we dan ook maar eens genoten van de villa, het zwembad en het lekkere eten :-).

Donderdag zijn we Lovina gaan bekijken. Het is duidelijk dat er veel Nederlanders in Lovina komen. We hebben veel borden gezien met teksten als: “puntzak friet, broodje kroket en gehaktbal”. Er zijn op dit moment niet veel toeristen. Dus meteen vanaf het moment dat we onze auto parkeerden stonden de verkopers met hun spullen naast ons. Dat was gelukkig maar even, daarna hebben we lekker rustig over het strand gewandeld, geluncht en nog meer souvenirs gekocht :-).
Lovina staat bekend om haar dolfijnen, dus dat wilden wij natuurlijk ook zien. Op de 1 of andere manier zijn die dolfijnen hier alleen ’s morgens vroeg te zien. Dus wij werden vanmorgen om 6 uur opgehaald met een klein vissersbootje en toen was het zoeken naar de dolfijnen. Op het water troffen we meer dan 50 kleine bootjes aan die allen opzoek waren naar dolfijnen. Heel apart om al die bootjes zo bij elkaar te zien en we vroegen ons dan ook af of al die bootjes de dolfijnen niet juist zouden weg jagen. Maar na lang zoeken hebben we meerdere keren 1 of meerdere dolfijnen gezien. Het waren elke keer korte momenten dat de dolfijnen zich lieten zien, dus we waren even bang dat de kinderen ze allemaal zouden missen. Gelukkig viel het mee en waren er een aantal dolfijnen die hun springkunsten lieten zien zodat de kinderen die ook gezien hebben. De kinderen vonden het prachtig en hebben het de hele dag al over de dolfijnen :-).

Dit is alweer onze laatste week van onze vakantie. Gelukkig is het erg mooi weer zonder veel regen, dus kunnen we lekker genieten van het zwembad in onze villa. Het zwemmen van de kinderen gaat hier met sprongen vooruit. Timo kan al onder water zwemmen en duiken en Daan kan drijven met zijn bandjes :-).
Wel een raar idee: volgende week om deze tijd hebben we er al weer een nacht in ons eigen bed in Vleuten op zitten.
Maar vooralsnog blijven we genieten van het samenzijn, de villa en de kookkunsten van Kadek :-)!

• 30 Maart 2012 - 12:59

Wilma:

Om jaloers op te worden! en wens jullie nog een SUPER laatste week.
    Liefs, Wil

• 30 Maart 2012 - 13:59

Familie Strijers:

Heerlijk om weer te lezen! Senne wil hier ook wel graag naartoe en vraagt zich af hoe lang het rijden is?! ;-)

Genietse nog even van jullie welverdiende vakantie!

Liefs van ons 4 jes xxx

• 30 Maart 2012 - 14:31

Oma Margreet:

Nou dat is weer genieten en wat een prachtige foto's erbij ! En wat een prachtige plek waar jullie nu zijn. Geniet en knuffel voor mijn lieve 4

• 30 Maart 2012 - 14:49

Linda Hesp:

He Miriam! Ik heb eindelijk tijd om al je verhalen te lezen en de foto's te bewonderen (want alle voorbereidingen voor de baby zijn klaar). Wat een gave vakantie hebben jullie zeg!!! Wat doen jullie veel leuke dingen en super dat de jongens het ook zo naar hun zin hebben! De foto's zijn prachtig; vooral die laatste foto's van Lovina! Wat een mooie, luxe villa zeg! Geef mij ook maar zo'n dame die 6 dagen p/w voor me klaar staat! :-)
    Heel veel plezier nog de laatste week! Geniet ervan!!!
    Veel groetjes uit Leusden

• 30 Maart 2012 - 15:42

Oms Los:

Als ik maar wilde vliegen ging ik daar ook heen. Prachtig is het daar en wat een leuke verhalen weer. Relax nog lekker een paar dagen
    Liefs XXXX

• 30 Maart 2012 - 17:05

Han:

Dat klinkt als een superdeluxefantastischegeweldigegenietweekalslaatsteweek!!!
    Geniet ervan met je mannen! Hartstikke leuk om te lezen!

• 30 Maart 2012 - 20:45

Peer:

Wow, wat een mooie stek. Het lijkt zelfs wel op die ene foto alsof ome Lossie een boek leest tijdens het slapen;-)
    Groeten aan Gerrard en Rooney

• 31 Maart 2012 - 10:01

Piaan:

Gaaf hè die mini dolfijnen! De grootste uitdaging is foto's te maken zonder die andere 50 bootjes er op...Al dat inzwemmen van Timo scheelt je vast een hoop tijd achter het raam in Fletiomare... Geniet ervan de laatste week! Relaxen ten top! Ben benieuwd naar alle verhalen op de goedevrijdagmiddagborrel, P

• 02 April 2012 - 09:18

Marian:

Nog even lekker met de beentjes omhoog en niet aan de terugreis denken. Een dag duurt een jaar in jullie paradijs.

• 02 April 2012 - 20:16

Hanneke:

Wat hebben jullie een super vakantie, om jaloers op te worden. Leuke verhalen, mooie foto's, jullie genieten! Heel veel plezier de laatste week.
    Groetjes, Hanneke