Hoera! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Hoera! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Hoera!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

10 Maart 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Daar zijn we weer op deze bijzondere dag :-)
!
Het vorige verslag schreven we uit Bogor. We zijn daar dinsdag weer vertrokken en zijn toen naar Bandung gegaan. Helaas was Timo die dag wat ziekjes, maar desalniettemin hebben we ’s middags lekker geborreld in het hotel. De kinderen hadden overdag al wat geslapen en dus was het ’s nachts feest. Feest voor de kinderen welteverstaan. Voor ons (en de buren) was het niet zo gezellig. De wekker stond om 5.45 uur omdat we de trein van 7 uur zouden nemen naar Jogjakarta. Echt veel geslapen hebben we niet, maar gelukkig was het een treinrit van 7,5 uur met goede stoelen. Dus daar hebben we allemaal weer wat bijgeslapen. Het was een mooie treinrit door de rijstvelden en theeplantages van Java.

Aangekomen in Jogjakarta was het weer tijd voor een borreltje. Het hotel waar we verblijven heeft een mooi dakterras met zwembad en bar, dus daar is het prima vertoeven :-). ’s Avonds een beetje rondgekeken in de buurt en een speelgoedwinkel gevonden. De kinderen hadden geld van oma Paul mee gekregen om een cadeautje uit te zoeken op vakantie. Dus dat was natuurlijk super. Eigenlijk verschilt het speelgoed niet veel van dat in Nederland (ook qua prijs), dus het zijn 2 beyblades geworden (maar dan echt hele sterke!). Toen nog een foodpoint gevonden waar we lekker gegeten hebben. Op het bord van Daan met bami lagen ook 3 groene pepertjes die erg veel op sperziebonen lijken. Je raadt het al, Daan heeft zo’n groen pepertje opgegeten en dat beviel hem niet goed. Gelukkig na heel veel happen witte rijst en water ging het weer goed met hem. Maar een groene peper laat hij voortaan echt wel liggen. Een leuke bijkomstigheid is dat Daan witte rijst nu erg lekker vindt :-). Die nacht hebben we super geslapen, het ritme zit er nu goed in!

We hebben de tijd in Jogjakarte, dus vrijdag hebben we niet zo heel veel gedaan. Beetje gewandeld in de buurt, voor de kinderen een t-shirt van angry birds gekocht (ze noemen het zelf altijd happy birds :-)), gezwommen en de Funworld ontdekt :-). De kinderen hebben zich daar prima in de ballenbak vermaakt en ’s avonds hebben we weer lekker bij het foodpoint gegeten.

Vandaag is het een speciale dag, want ik ben jarig! Dus vanmorgen hebben mijn mannen voor me gezongen en kreeg ik een mooie ketting met een hartje en 2 armbanden. Allemaal uitgezocht door Timo :-). Toen zijn we naar de Borobudur gegaan, een hele grote boeddhistische tempel. Gelukkig is Timo goed in ‘klimmen en klauteren’ op school vertelde hij, want er waren heel veel treden die beklommen moesten worden.
Er waren daar veel studenten en die hadden de opdracht om Engels te spreken met toeristen. Nou dat hebben we geweten. Steeds kwam er een ander groepje vragen of we even tijd hadden voor “a little conversation” en dan wilden ze weten hoe de jongens heten en of ze met ze op foto mochten. Voor even was dat leuk, maar op een gegeven moment vonden de kinderen het echt niet meer leuk en zeiden ze zelf al “nee” als het over een foto ging. Maar al met al was het een bezoek aan een mooie tempel!

Toen we terugkwamen in het hotel stond er een stuk taart met happy b’day op mijn nachtkastje. Had het hotel geregeld, attent toch? Toen was het weer tijd om te zwemmen en te lunchen. Helaas begon het toen keihard te regenen. En dat doet het nu al meer dan 1,5 uur. We hebben plannen om ‘uit-eten’ te gaan bij de Mac Donalds, dat hoort tenslotte bij een feestje, maar of dat vandaag nog gaat lukken met deze regen?

• 10 Maart 2012 - 11:05

Suus, Duco En Oma:

Gefeliciteerd! We hebben zojuist voor je gezongen en een tompouce gegeten! Wel gek dat we je zo feliciteren! heel veel liefs en dikke verjaardagsknuffel. xxx

• 10 Maart 2012 - 11:10

Annemarie:

Hieper de piep hoera. Weer een jaartje erbij. Gefeliciteerd. een fijne dag vandaag en nog veel plezier met jullie reis.

• 10 Maart 2012 - 11:24

Stephanie:

Hey Miriam en mannen!
    Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Vergeet de vogeltjesmarkt niet in Yogja en er is een plekje voor heerlijke sate!
    Geniet van de dag en al het moois om je heen (behalve die regen dan)

groet,
    Stephanie, David en Sam!

• 10 Maart 2012 - 12:42

Marian:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen heb je er een echt feestje van gemaakt, geniet er nog maar even lekker van.

• 10 Maart 2012 - 14:27

Fam Strijers:

Heee jarig jetje, bijzonder hoor zo in Indonesië je verjaardag vieren!

Mooi verhaal weer, wat een spannende avonturen maken jullie weer mee!

Dikke kus van ons 5-jes

• 10 Maart 2012 - 15:15

Hieperdepiep!:

Hoi Miriam,

Van harte gefeliciteerd met je 31e verjaardag! Leuk om je te volgen op jullie reis. Wordt er erg jaloers van!

Veel plezier!

HAN

• 10 Maart 2012 - 15:27

Esther:

Hoi, Wel speciaal he op vakantie jarig zijn. Hoop dat jullie nog lekker uit eten kunnen. En gefeliciteerd van iedereen hier!!

• 10 Maart 2012 - 16:04

Kiki Tamsma:

mama was iets vergeten. Ook van mij gefeliciteerd hoor. Kusje Kiki en ook voor mijn grote neven Timo en Daan en natuurlijk mijn oom !

• 10 Maart 2012 - 20:28

Ingrid:

Lang zal ze leven.....
    Miriam van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Op naar de Mac Donalds,
    geniet van jullie reis
    groetjes Ingrid

• 11 Maart 2012 - 15:13

Peer:

Hoi Mirrie, nogmaals van harte. Ik wist helemaal niet dat de Mac je favoriete restaurant is. Ik neem tenminste aan dat jij op jouw verjaardag mocht kiezen.

• 11 Maart 2012 - 21:14

Ben:

Gefeliciteerd, hier ben je nog jarig, daar is het 'just another day'.Maak er een mooie dag van. Leuke pics.
    Wel heel attent van het hotel!

• 12 Maart 2012 - 19:54

Piaan:

Nogmaals van harte! Klinkt goed met voldoende aandacht voor het dagelijkse borreltje :-)

Ben benieuwd of bij de volgende foto papa zich ook heeft overgeven aan sandalen net als zijn zoons (lekker cool in dit hitte....).

• 13 Maart 2012 - 20:40

Hanneke:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen vermaken jullie je prima! Heel veel plezier! :-) Hanneke (ojee....hele sterke beyblades......ik zal Sjoerd vast een beetje voorbereiden, hihi....)

• 16 Maart 2012 - 09:17

Jaap:

Hoi Mirjam (en de rest natuurlijk)

Ben een paar dagen druk geweest en helemaal vergeten je te feliciteren....
    Alsnog dan maar !!!!

Het ziet er allemaal leuk uit, ik ben stiekem wel een beetje jaloers.

Veel plezier !!!