Soepeltjes - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Soepeltjes - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Soepeltjes

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

06 Maart 2012 | Indonesië, Bogor

En daar is het dan het eerste reisverslag vanuit Indonesië!

Zondagmiddag 14.15 uur vlogen we vanaf Schiphol. Natuurlijk werden we weer vol enthousiasme uitgezwaaid door de oma’s, tante Suzanne, Duco en Kiki. Timo was ’s morgens al begonnen met: “ Wanneer gaan we nu met vakantie, het duurt zo lang”, dus zin had hij zeker! Toen we dan eindelijk in het vliegtuig zaten (hadden ook nog even vertraging), was t helemaal goed. De kinderen (en wij ook ;-) ) hebben zich prima vermaakt met de filmpjes en spelletjes die een ieder in de voorstoel had zitten. Na 5 uur en 35 minuten vliegen waren we in Dubai. Daar moesten we 4,5 uur wachten op onze volgende vlucht. Daan viel al snel in zijn buggy in slaap, maar Timo was aardig hieper de pieper zeg maar. Timo had voor deze reis een fototoestel gekregen en hij heeft de tijd op Dubai dan ook goed gebruikt om heel veel foto’s te maken. Er was een grote vijver met veel vissen en vooral die vissen staan erg vaak op de foto :-). Vervolgens dus de volgende vlucht van Dubai naar Jakarta, ongeveer 7,5 uur. De kinderen hebben deze vlucht grotendeels geslapen, dus dat was natuurlijk perfect!
Wij kwamen uiteindelijk om 4 uur ’s middags (plaatselijke tijd, tijdsverschil is 6 uur) aan in Jakarta. Daar hadden we al een taxi geregeld die ons naar Bogor bracht. Volgens de Lonely Planet ‘a romantic little village’, maar eigenlijk is het meer een buitenwijk van Jakarta. Druk dus. Dus uiteindelijk waren we om 7 uur in ons hotel in Bogor. Daar lekker gedoucht, roomservice laten komen en onze eerste saté gegeten (en een cheeseburger met friet) en toen allemaal naar bed.

Over de eerste nacht mogen we niet klagen. Toen we twee jaar geleden onze eerste nacht in Singapore hadden, waren de kinderen midden in nacht wakker en ze wilden toen echt niet meer gaan slapen. Het heeft toen wel 3 dagen geduurd voor het dag-nacht ritme op orde was. We hadden ons dus al voorbereid op een slechte nacht, maar dit viel dus reuze mee. Daan heeft zijn eigen tent, maar dat vond hij niet helemaal eerlijk. Timo sliep tussen ons in op ons king size bed en Daan wilde dat natuurlijk ook. Dus na een paar keer wakker geworden te zijn geweest in zijn tent, lag Daan uiteindelijk ook tussen ons in. We waren allemaal zo moe, dat we prima geslapen hebben tot 8 uur :-).
En toen ging het natuurlijk meteen over zwemmen! Vanaf onze hotelkamer hebben we uitzicht op de zwembaden, dus daar wilden ze natuurlijk naartoe. Eerst ontbeten en toen het zwembad in. Heerlijk vinden ze dat. Vooral Timo is een echt waterratje en als er dan ook nog een glijbaan is :-)?! Na het zwemmen hebben we de botanische tuinen in Bogor bekeken. Daar staan echt megabomen en is het een rustige plek waarlangs de wegen lopen zodat we continue getoeter hoorden en ook de oproepen voor het gebed. Maar verder een goede plek om lekker te wandelen en prima te luchen ;-).

Daarna moest er nogmaals gezwommen worden en hebben we in ons hotel gegeten. Tijdens het eten van de spaghetti viel Daan al in slaap, dus wellicht toch wat moe van het reizen en het tijdsverschil?
Nu liggen de kinderen heerlijk te slapen (ja, Daan weer in zijn eigen tent :-) ) en zitten wij op ons balkon te genieten van de rust.

• 06 Maart 2012 - 15:26

Annemieke:

Klinkt goed hoor!!! Genietse, veel liefs!

• 06 Maart 2012 - 15:37

Mama/oma Bente:

Goed te lezen dat alles goed is verlopen. Geniet van alles en van elkaar . liefs hattem

• 06 Maart 2012 - 15:44

Johan:

Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht!

Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

Het gaat over hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..

• 06 Maart 2012 - 15:59

Peer:

Drink vooral Bintang! Het smaakt misschien naar antivries, maar het zit er niet in
    ;-)

Veel plezier!

• 06 Maart 2012 - 18:04

Piaan:

Mooi dat de 1e etappe zo voorspoedig is verlopen! Nou lekker genieten :-)

Bintangetjes....mmm those where the days!

• 07 Maart 2012 - 09:07

Pieter:

Zo te horen een heel goed begin. Bijna 10 maart en dan...
    greetz
    Pieter

• 07 Maart 2012 - 10:25

(o)ma Los:

Wat een leuk verslag en wat fijn dat alles zo goed is verlopen. De gids voor Bali heb ik nog thuis zien liggen. Ik weet niet of dat de bedoeling was.
    Kijk uit naar het volgende verslag. Veel plezier en dikke knuffels

• 07 Maart 2012 - 11:25

Marian:

Dat klinkt inderdaad als een lekkere soepele reis. Fijn dat het allemaal zo goed verlopen is. Gelukkig zijn de jongens ook lekker snel gewend aan het ritme, dat scheelt weer een paar gebroken nachten. Wat lijkt Daan trouwens op Remko zeg, in zijn gezicht, maar ook qua lengte

• 08 Maart 2012 - 21:11

Mama/oma Bente:

wat leuk de foto's en ik geniet met jullie mee ! Een Land om ook eens te bezoeken denk ik ! Veel liefs uit hattem

• 09 Maart 2012 - 16:39

Margreet/oma:

Hiep hiep hoera, bijna 10 maart. Gefeliciteerd Miriam en een fijne dag !
    liefs mama

• 10 Maart 2012 - 09:40

(o)ma Anke:

De dag voor jullie is al ver heen maar maak er nog een feestje van
    Nogmaals gefeliciteerd voor alle 4
    Liefs