Aan al het goede komt een eind - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu Aan al het goede komt een eind - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Aan al het goede komt een eind

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

25 Juni 2010 | Thailand, Bangkok

Nou, hier dan het laatste verslag vanuit Bangkok... Het schrijven ervan geeft me een dubbel gevoel: enerzijds word ik best een beetje verdrietig als ik me bedenk dat we morgenavond alweer naar huis vliegen en dat dan het ‘normale leven’ weer begint, anderzijds merk ik aan ons allemaal dat 3 maanden ook echt voldoende is en dat het ook weer tijd wordt om het ‘normale leven’ op te pakken.

We hebben afgelopen week heerlijk genoten van de zee, het strand en het zwembad op een resort op een klein eilandje. Helaas hebben we wat meer regen gehad dan een enkel buitje, dus een boottrip die we zouden maken naar het James Bond eiland (uit de film “The man with the golden gun”), viel daarmee in het water. Niet dat we ons verveeld hebben verder! De kinderen vinden het zwemmen heerlijk en ook voor de tv in de bar was een prettige plek (met name Timo kan heel lang achter de tv zitten, Daan vermaakt zich dan wel met alle dames die daar werken :-)).

Gisteren hebben we het eiland verlaten en zijn we naar Bangkok gevlogen. Deze vlucht duurde maar 1 uur en 20 minuten en ging prima :-). In Bangkok hebben we een hotel vlak bij Khao San Road (ook wel de lawaaistraat genoemd, met haar vele barretjes, restaurantjes, kleding en souvenierstalletjes). Zowel gister als vandaag hebben we daar rond gelopen. Gisteren hebben we daar gegeten bij een Italiaan (nou ja, een Thai die pizza’s kon bakken :-)). Even wat anders dan rijst en noedels :-). Vandaag hebben we daar gegeten met het Nederlandse stel dat we in Kanchanaburi ontmoet hebben (de ouders van Maud en Fleur) die we daar heel toevallig tegenkwamen! We hebben vandaag ook nog maar een extra tas gekocht voor de terugweg, want het aantal souvenirs is behoorlijk gegroeid :-).

Vanmorgen hebben we nog een tochtje met een boot gemaakt. In Bangkok vaart een boot langs alle toeristische atracties…. Wij hebben een paar haltes met de boot gedaan en toen een beetje gewandeld over de bloemenmarkt. Vervolgens hebben we de boot weer terug genomen. De attracties hebben we maar gelaten voor wat ze zijn :-).

Morgen dus onze laatste dag in Bangkok en tevens de laatste dag van onze reis. Wij vliegen morgenavond om 0.45 uur (19.45 uur NL tijd) terug via Londen naar Amsterdam. We komen dan zondagmorgen om 10.45 uur aan. We hebben allemaal erg veel zin om onze familie en vrienden weer te zien en ook om ons huis en onze spulletjes weer te zien :-). Gelukkig is het in Nederland mooi weer, dan kunnen we het vakantiegevoel nog een beetje rekken met een biertje (Singa als ’t even kan :-)) in de tuin op onze loungebank :-).
En dan gaat het ‘gewone leven’ weer beginnen…. Remko gaat maandag weer aan het werk (maar bedacht gisteren dat hij dan ‘s middags weer vrij moet nemen om naar het Nederlands elftal te kijken :-), de kinderen gaan vanaf donderdag naar een nieuw kinderdagverblijf in De Meern (zijn benieuwd wat ze ervan gaan vinden, het is een kerk die nu omgebouwd is tot kinderdagverblijf, dus aan de omgeving zal het niet liggen :-)) en dan ga ik vanaf donderdag starten in mijn nieuwe baan (erg spannend vind ik het, maar heb er zeker zin in!). Timo is sinds een paar dagen al met zijn hoofd in Vleuten, hij heeft het continue over Mac de truck die niet in zijn rugzak paste en daarom thuis gebleven is en over Britt zijn buurmeisje. Hij is daardoor erg onrustig en wat opstandig.

Wat we gevonden hebben van Thailand? Het is een prachtig land met erg vriendelijke mensen. De meeste plaatsen waar we nu zijn geweest, kenden Remko en ik al van onze vakantie van 5 jaar geleden. Thailand is wel toeristischer geworden sinds toen. Zo was er nu veel meer te doen bij de Bridge over the river Kwai dan toen en worden er nu nog maar zelden olifanten gezien in Kao Yai nationaal park (wat natuurlijk erg jammer is). Volgens ons is het eten nu veel minder pittig dan 5 jaar geleden. Ik heb zelfs de groene curry aangedurfd en als ik dat kan eten!! (maar dat kan ook gelegen hebben aan het feit dat we nu, met de kinderen, op andere plaatsen eten dan toen :-)).

Na deze reis van 3 maanden hadden Remko en ik het gisteren over het hoogtepunt en het dieptepunt van deze reis. Het hoogtepunt is zeker het samen zijn met de kinderen! We hebben nu alle fases meegemaakt van het leren lopen van Daan en het zindelijk worden van Timo :-).
Toen we het over het dieptepunt hadden, waar we wat langer voor nodig hadden om dit te bedenken, kwamen we tot de conclusie dat dit ook het samen zijn met de kinderen is. We zijn de afgelopen 3 maanden 24 uur per dag samen geweest en dit gaf af en toe ook wel wat irritatie :-). Helaas hebben we onderweg weinig behang gezien, want soms, grrrr……

Wij gaan nu nog even een biertje drinken op ons balkon en herinneringen ophalen aan onze geweldige reis!

• 25 Juni 2010 - 16:09

Anke:

Ik had er weer naar uitgekeken en het was weer leuk ook de foto's Volgens mij zijn de kinderen flink gegroeid en een stuk wijzer geworden. Het ziet er ook geweldig uit waar jullie waren.Blij jullie zondag weer te zien
    Kussen (o)ma

• 25 Juni 2010 - 17:40

Oma Bente:

Weer een mooi en bovenal eerlijk verslag !Geweldig weer hoe je alles beschrijft. Morgen in Vleuten (de Mac)en wat boodschapjes en dan zondag ... wat zal het weer fijn zijn jullie 4 te zien. Dikke kus mama

• 25 Juni 2010 - 17:41

Mama/oma Bente:

Wesn jullie een hele goede vlucht ! liefs en nogmaals tot zondag

• 25 Juni 2010 - 17:56

Agnes:

Begrijp het dubbele gevoel van het einde van de heerlijke lange vakantie. Maar ik ben blij dat jullie weer veilig thuis komen! Hoop jullie zondag te zien!
    x Ag

• 25 Juni 2010 - 18:16

Fam Strijers:

Hai luitjes, mooi verhaal weer Mir! Enne begrijp helemaal jullie dubbel gevoel.

Hele goede terugvlucht!

Liefs van ons 5jes

• 26 Juni 2010 - 09:23

Peer, Wyke Mick:

Tot morgen, weer lekker normaal doen en wij hebben ook wel wat behang!!

• 27 Juni 2010 - 12:50

Tineke:

Hallo alle 4,
    Inmiddels weer op Nederlandse bodem denk ik, ff vreemd zeker?
    We hebben erg genoten van jullie reisverslagen en geweldig mooie fotoos, bedankt!
    Wat ook steeds een prachtige fotoos van de beide kleine mannetjes.
    Te zien en te lezen hebben jullie een fantastische reis gehad, die je nooit zal vergeten.
    Nu ook fijn gezond weer thuis en succes met het wennen aan het normale leventje>
    Liefs en groetjes, Jan & Tineke

• 28 Juni 2010 - 06:53

Marian:

welkom terug op Nederlandse bodem! Vanmiddag lekker voetbal kijken en dan van de week nog even bijkletsen.

Groetjes Marian