Zee, strand en zon (en af en toe een bui) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu Zee, strand en zon (en af en toe een bui) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Zee, strand en zon (en af en toe een bui)

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

17 Juni 2010 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer en wel vanaf een klein idyllisch eilandje dat luistert naar de naam Koh Yao Noi. Zoals in het vorige verslag aangegeven moesten we de 17e in Phuket zijn om de boot naar dit eiland te nemen. Het is ons dus gelukt om vanuit Kanchanaburi op tijd in Phuket aan te komen :-).

Waar zijn we allemaal geweest nadat we Kanchanaburi vorige week vrijdag verlaten hebben?
We zijn vanaf Kanchanaburi naar Hua Hin gereden en zijn daar 1 nacht gebleven. Hua Hin is een erg toeristische plek (ons hotel lag tussen de Burger King en de Mc Donalds :-)). We hebben een beetje gelopen door de straatjes met alle café’s. Dit zijn de welbekende beelden van café’s met Thaise vrouwen die mannen naar binnen willen halen. Remko liep iets voor mij en de kinderen uit en de dames probeerden Remko te roepen. Zodra ze door hadden dat wij er ook nog bij hoorden draaiden ze zich snel om :-). Hier hebben we erg veel (oudere) blanke mannen met een (jonge) Thaise vrouw zien lopen.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Chumphon. Onderweg werden we aangehouden door de politie. Geen idee wat we verkeerd gedaan hadden (te lang rechts gereden misschien?) en de politieagent kon het ons alleen in het Thais vertellen. Hij kon ons alleen in het Engels vertellen dat het ons 200 Bath (€ 5,-) kostte. Vervolgens keek hij even achterin en zag toen de kinderen. Hij lachte even naar ze en toen mochten we doorrijden zonder te betalen :-).

Vanaf Chumphon zijn we naar Khao Lak gereden. Hier hadden we een geweldig mooi huisje aan het strand. Dit beviel ons allen zo goed, dat we hier 3 nachten zijn gebleven. We hebben hier heerlijk bij het zwembad en op het strand gespeeld. Helaas bereikte ons maandag het treurige nieuws dat mijn oma is overleden na een lang en mooi leven. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om onze reis voort te zetten en niet eerder naar huis terug te keren. Natuurlijk zijn we erg verdrietig door dit overlijden. We zijn in gedachten bij de familie en zullen morgen als de begrafenis is, op onze eigen manier hier afscheid nemen van oma.

Het is duidelijk te merken dat het nu laagseizoen is. Het is erg rustig in de restaurants en in de hotels en resorts. In Khao Lak hebben we de eerste wedstrijd van oranje gekeken. Het was nog even spannend of we het wel zouden zien. Wij waren er helemaal klaar voor om het in het dorp te gaan kijken, allemaal een oranje shirt aan en toen begon het te regenen. Het is hier nu regenseizoen en hier hebben we dat zeker gemerkt. Zo’n 2 keer per dag regent het, en dan niet zo’n klein beetje. Het komt met bakken de hemel uit ;-). Dus ook toen wij het dorp in wilden lopen regende het. Uiteindelijk zijn we met paraplu’s naar de enige plek in het dorp gegaan waar we de wedstrijd konden kijken. Een café waar 2 zogenaamde ladyman werkten, omgebouwde mannen dus. Zij vonden de kinderen helemaal leuk, dus die kregen flink veel aandacht :-). Daan heeft inmiddels geleerd om als wij “doelpunt !” roepen te gaan juichen :-). Wel zaten wij daar in het café als enige gasten ;-). In de rust hebben we eten gehaald bij de Mc Donalds :-). Al met al was het, in combinatie met het winnen van het Nederlands elftal een geslaagde avond.

Op een avond toen we uit eten waren, stonden er gebakken aardappels op de kaart. Een keer weer wat anders dan rijst, noedels of pasta dachten wij. Toen deze kwamen vroeg Timo “ Wat is dit?” En dat terwijl wij dit in Nederland toch wel een paar keer per week eten :-).

Vanuit Khao Lak zijn we naar Phuket gegaan. Wij hebben een stuk gelopen door Patong beach. Een erg toeristisch stuk van Phuket. Hier kan je overal maatpakken laten maken en wordt er overal dezelfde (nep)merkkleding verkocht. Wij konden het natuurlijk niet laten om voor de kinderen ook een aantal Ralph Lauren en Lacoste polo’s mee te nemen :-).

Vandaag hebben we in Phuket de auto ingeleverd. Het is nu dus afgelopen met het rondrijden tijdens onze vakantie ;-). We hebben in Thailand zo’n 1800 km afgelegd en dit is gelukkig zonder kleerscheuren verlopen :-).
We zijn vervolgens met een boot naar Koh Yao Noi gegaan waar we nu in een prachtig resort verblijven. We hebben een huisje met 2 slaapkamers en een enorme badkamer inclusief buitendouche en houten bad aan zee. Hier gaan we een week blijven en dat is zeker geen straf! Voor ons de komende week alleen maar zee, strand en zon en wellicht af en toe een bui :-)

• 17 Juni 2010 - 15:45

Annemieke:

Remco sjans??haha mooi, genietse nog, einde komt steeds dichterbij dus zou maar goed van alle heerlijkheid genieten!Dikke zoen

• 17 Juni 2010 - 16:20

Anke:

Zat al uit te kijken naar een nieuw verslag en het is helemaal leuk
    Jullie mogen de kinderen weleens leren fatsoenlijk te eten. Ze zien er prachtig uit.Laatste ronde. Veel plezier Dikke kussen

• 17 Juni 2010 - 18:30

Piaan:

Als iedereen er weer is drinken we een lekkere borrel op dit unieke avontuur! ik heb al zin in 4 uur film...of is het maar 10 minuutjes...

• 17 Juni 2010 - 19:31

Marian:

Goed t-shirt van Daan! Onze Daan heeft er eentje met "ik brul voor oranje" met bijpassende broek met "GOAL!" op z'n kont. Zolang ze winnen gaat ie zo naar de crèche. Helemaal zelf lopend,dat wel inmiddels, zei een apetrotse mama.
    Veel plezier met z'n vier!

• 17 Juni 2010 - 20:37

Agnes:

Lieve vier, heel veel sterkte morgen! denk aan jullie! x ag

• 17 Juni 2010 - 20:40

Annemarie:

sterkte met het verwerken van het verlies van je oma.
    Groetjes Annemarie

• 18 Juni 2010 - 10:03

Annet Bezemer:

Hoi Myriam,

ik lees nu pas jullie verslag, wat ontzettend stoer om met die kleine mannen zo'n reis te maken. Geweldig verhaal. Ik had nooit gedacht dat je met kleine kinderen een wereldreis kon maken, maar het gaat jullie goed af. Petje af!

groetjes

Annet

• 19 Juni 2010 - 15:39

Leny & Gerrit Gr .b.:

Hoi alle vier.
    Allereerst ons medeleven met het overlijden van jullie Oma overgr.oma.
    Vooe ons was het tante Annie. Jullie moeder en Mieke belde ons en we kregen een kaart.en zijn naar de begr.geweest.Wat een prachtige reis die bijna afgelopen is met die mooie mannekes. Wij genieten mee. H.gr. Leny en Gerrit.