Laatste avond Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Laatste avond Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Laatste avond Australië

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

01 Juni 2010 | Australië, Sydney

Hallo! Hierbij dan nu echt het laatste verslag vanuit Australië!

Zaterdag hebben we dus de camper ingeleverd. Gelukkig is dit zonder problemen verlopen en we hebben de volledige borg terug gekregen! Het tape op het gat heeft het dus goed gedaan :-).
‘s Middags zijn we van Darwin naar Sydney gevlogen. Op het vliegveld van Darwin misten we de kleine cars en little chicken tasjes met het speelgoed van de kinderen…. Gelukkig bleken die achtergebleven te zijn in de taxi én gelukkig kwam die taxi al snel weer terug naar het vliegveld :-). We waren al even bang dat we de vlucht zonder speelgoed moesten doen… Het vliegen blijft toch een hele onderneming met 2 kinderen. Eerst de grote tassen afgeven, dan door de x-ray (eerst laptop, camera’s etc uit je tas halen) en vervolgens wachten én dat alles terwijl je ook nog 2 kinderen in de gaten moet houden. De vlucht naar Sydney duurt 4,5 uur en dit is de minst goede vlucht tot nu toe geweest (er komen er nog een heel stel…). We hadden voor het eerst echt alleen maar de 3 stoelen waar we voor betaald hadden. Daan had het niet zo naar zijn zin en heeft dit regelmatig laten blijken en dan is 4,5 uur toch behoorlijk lang ;-).
We kwamen pas laat aan in ons appartement in Sydney. Dit bleek erg ruim te zijn en te zijn voorzien van alle gemakken (afwasmachine, wasmachine, bad :-)). Wel een overgang hoor, vanuit een camper naar een luxe appartement! Maar we genieten er enorm van! Het is heerlijk om weer te kunnen hangen op de bank en te kijken naar een filmpje… (het klinkt heel duf, maar zo voor een paar dagen is het echt genieten :-)).
Het weer valt ons erg mee. Het is wel wat kouder dan we gewend zijn en we hebben onze truien en lange broeken aan, maar echt heel koud is het gelukkig niet!

Zondag ochtend zijn we naar Paddy’s market gegaan om Australische souveniers te kopen (we hadden weer wat ruimte in onze tassen omdat we wat kleding achtergelaten hebben in Darwin :-)). ‘s Middags zijn we naar het redlight district van Sydney, Kings Cross, geweest. Dit is toch wel wat magertjes als je het vergelijkt met Amsterdam (maar voor Australische begrippen is het heel wat :-)). Wij wilden daar graag een biertje drinken, maar met kinderen een café in hier in Sydney is dus niet mogelijk….. Nou ja zeg!
‘s Avonds hebben we weer heerlijk op de bank gehangen en het Eurovisie songfestival gekeken (jawel, ook aan de andere kant van wereld wordt dit uitgezonden :-)). Jammer dat Sieneke er niet bij was :-) Verder heb ik heerlijk ziten bellen met Nederland. Het voelde net alsof we niet aan de andere kant van de wereld zitten, maar gewoon thuis waren in Vleuten. Het was erg fijn om weer eens zo’n gewone doordeweekse avond te hebben…

Maandag hebben we de bus genomen en hebben Sydney Harbour bekeken. Beetje rondgekeken daar, koffie gedronken en de Harbour Bridge en het Opera House bekeken.
Vandaag was het de bedoeling om met een boot walvissen te gaan bekijken die deze periode langs Sydney zwemmen. Helaas waren er te weinig mensen en vertrok de boot niet ;-). Dus geen walvissen gezien ;-). In plaats daarvan zijn we naar Wildlife world geweest. Voor de laatste keer koala’s, kangoeroes en een enorme krokodil bekeken. Omdat we tegen de kinderen al gezegd hadden dat we met een boot zouden gaan varen, hebben we ook nog een stuk met de ferry gevaren naar Darling Harbour :-). Geen grote vissen gezien maar wel gevaren!

Vanavond is dus onze laatste avond in Australië ;-). Morgen gaan we nog lunchen bij tante Lenie (de schoonzus van Remko’s oma) en dan vliegen we om 5 uur door naar Bangkok. Deze vlucht duurt 9 uur, we zijn benieuwd hoe die zal verlopen….!!

Nu dus nog even genieten van de laatste avond op de bank voor de tv :-)!

• 01 Juni 2010 - 14:18

Oma Hattem:

Lieve 4,
    Dank voor weer een mooi reisverslag. Wens jullie een hele goede vlucht naar Bangkok. Heel veel liefs mama/oma bente

• 01 Juni 2010 - 15:15

Marian:

Een goede vlucht naar Bangkok gewenst met heeel rustige kinderen.

• 01 Juni 2010 - 16:57

Barbara:

nou nou nou, wat een belevenissen allemaal. Ik moet eerlijk bekennen, dat ik blij was dat je een berichtje via Hyves had gestuurd, want ik was het straal vergeten. Ik wist natuurlijk wel dat je weg was, maar door de drukte op mijn werk o.a. ben ik vergeten dat ik mee kon genieten. Zojuist heb ik alle verhalen vanaf het begin af aan gelezen. Heel erg leuk, vooral ook omdat wij veelal dezelfde dingen hebben gezien. Wel bijzonder zo met die kinderen, dan moet je inderdaad wel eens consessies doen. Hoest met mij? Nou eigenlijk wel heel goed. Ben inderdaad heel druk met mijn nieuwe baan, omdat nog niets staat en de afdeling nieuw is, moet er nog veel geregeld worden. Dat is aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant ook heel lastig, want je loopt nog weleens tegen muren op. Maar ik klaag niet, want ik ben in ieder geval lekker bezig. De tuin is nu ook bijna af, dus ook dat komt er goed uit te zien. Zeker nu het vanaf volgende week beter weer gaat worden. Als je terug bent moet je nog maar een keertje langskomen om van de tuin te genieten. Ik beloof je dat ik dan wat gezelliger ben...
    Veel plezier nog in Thailand en wees inderdaad een beetje voorzichtig daar. Je weet nooit, zeker niet met die 2 kleine mannetjes!!!

• 01 Juni 2010 - 19:42

Agnes:

Hi, ik zie dat Timo ook op een struisvogel heeft gereden:) Stoer ventje hoor!
    Wens jullie een hele goede vlucht, met heel veel zit/ligplaatsen!
    x Ag

• 04 Juni 2010 - 11:57

Dorothe:

Het is weer gewelding om te lezen. Nu de kinderen de deur uit zijn, wil ik eigenlijk ooki wel zo'n trip maken. Ik heb alvast een onderwerp voor gesprek aan het iende van de week met een mooi glas wijn.
    nog heel veel plezier