De eindbestemming is bereikt..... - Reisverslag uit Darwin, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu De eindbestemming is bereikt..... - Reisverslag uit Darwin, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

De eindbestemming is bereikt.....

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

25 Mei 2010 | Australië, Darwin

G’day vanuit Darwin, onze eindbestemming! Eindelijk hebben we weer internet en dus is hier weer een verslag van ons vieren! Vorige week woensdag zijn we de grens van West Australië naar de the Northern Territory gepasseerd en dit betekent dat we nu weer in een andere tijdszone zitten. Het verschil met Nederland is nu 7,5 uur geworden. Wij merken dit verschil van 1,5 uur met WA heel goed ’s avonds, in plaats van half 6 wordt het nu om 7 uur donker. Voor ons wel lekker dus!

Ons laatste verslag was vanuit Kununurra, de laatste plaats voor de grens. Wij zijn vervolgens doorgereden naar Victoria River. Dit is alleen maar een roadhouse aan een rivier. Het bleek een mooie camping te zijn met veel gras en met kangoeroes! Sinds we in Australië zijn hebben we maar een paar keer kangoeroes gezien tijdens het rijden. En natuurlijk zien de kinderen het dan weer niet als je zegt dat ze heel snel naar buiten moeten kijken ;-). Dus het was nu wel de hoogste tijd om kangaroes te zien en dit is dus gelukt! Het hoppen van die beesten vinden de kinderen wel leuk :-). Verder hebben we daar ook veel mooie vogels gezien zoals gekleurde papagaaien en grote roofvogels. Vooral Daan wordt erg enthousiast als hij vogels ziet :-)

De volgende dag zijn we doorgereden naar Katherine, best een grote stad. Daar hebben we 2 nachten op een camping buiten de stad gestaan. Op deze camping zaten ook veel dieren, veel vleermuizen, kikkers en padden. Remko stond ’s avonds nog een keer bijna op een slang die vervolgens tussen zijn benen doorkronkelde….. Iedereen op de camping natuurlijk kijken, want het was een behoorlijke slang van een meter of 2. Een Australische man had het meteen over de King Brown, een hele giftige slang….. op dat moment dus heel erg spannend! Later bleek dat het helemaal niet ging om een hele giftige slang, maar om een boompython….
We zijn nog naar het Nitmiluk National Park geweest dat daar vlakbij ligt. De bedoeling was dat we daar nog gingen wandelen, maar omdat het zo warm was hebben we dit maar heel even gedaan. Jaja, het is gelukkig weer opgehouden met regenen en nu is het weer warm. Daarnaast is het heel erg vochtig, dus dat is veel zweten ;-). Het weer houdt de Australiërs flink bezig, het hoort nu droog en niet vochtig te zijn… het lijkt nu nog wel op het natte seizoen. Nou ja, wij zijn allang blij dat het niet meer regent! In het park hebben we lekker op een terras koffie gedronken en we hebben nog een beetje rondgekeken. Voor de rest hebben we ons goed vermaakt op de camping en in het zwembad :-)

Vervolgens zijn we naar Kakadu National Park gereden. Remko en ik zijn hier beiden al eens geweest (voordat we elkaar kenden!). Volgens ons boek en volgens de meneer in het informatiecentrum konden wij met onze camper wel naar de Gunlom waterfalls toe. Deze waterval is te bereiken via een onverharde weg van 39 km lang. Dus wij op pad…… dit bleek niet zo makkelijk te zijn. Het leek wel of de camper uit elkaar zou vallen van al dat gehobbel! Maar ja, wij waren nu eenmaal op pad gegaan en de waterval maakte weer veel goed. Het water staat in Kakadu nog ongewoon hoog voor het droge seizoen, dus was ook de waterval nog bijzonder groot. Remko en Timo hebben nog even gezwommen daar. Toen moesten we weer terug, weer 39 km lang hobbelen…. Toen de wijnglazen uit de kast kwamen door al het gehobbel en er allemaal glas door de camper lag en de kleding uit de kasten kwam zetten, waren we gelukkig weer op de verharde weg ;-).
We zijn toen naar de camping in Cooinda gegaan. De meneer van het informatiecentrum had ons afgeraden om daar heen te gaan in verband met de muggen daar…. Maar ja, hij had ook gezegd dat wij makkelijk die onverharde weg konden nemen….. Dus nadat wij ’s avonds de kinderen op bed gelegd hadden, zijn we lekker buiten gaan zitten (het dagelijkse rustmomentje voor ons :-). Dit was dus geen succes. De muggen zijn zo sterk hier dat ze gewoon door de kleding heen steken! Dus na 5 minuten zat vooral Remko helemaal onder de muggenbulten, op zijn rug, op zijn billen, echt overal. Echt niet normaal meer! Dus daar ging ons rustmomentje van de dag ;-).

Zaterdag hebben we een boottocht gemaakt over de Yellow water. Het is hier echt heel mooi en we hebben heel veel krokodillen, dit keer zoutwater krokodillen (dus de gevaarlijke), gezien en daarnaast veel vogels. We zijn daarna doorgereden naar Jabiru. Op de camping was een heerlijk zwembad waar we ons ’s middags heerlijk hebben vermaakt. ’s Avonds hebben we nog een uil en een dingo (wilde hond)gezien. Omdat het hier echt vele malen beter was met de muggen (we zijn inmiddels ook uitgerust met tropical strenght spray, kaarsen etc) en er een goed zwembad aanwezig was, zijn we hier nog 2 nachten gebleven. We zijn zondag nog naar Ubirr geweest. Een grote berg waar je op kan klimmen en dan een geweldig uitzicht hebt. Ook zijn hier hele oude aboriginal tekeningen te zien. Timo heeft de smaak van het klimmen helemaal te pakken :-), waar hij voorheen nog graag gedragen wilde worden, wil hij nu alleen maar zelf lopen! (en dat vinden wij natuurlijk helemaal niet erg!).
De volgende dag zijn we naar Nourlangie geweest. Eigenlijk vergelijkbaar met Ubirr, dus een grote berg waar je op kan klimmen en oude tekeningen op de muren). Hier hebben we ook weer lekker gelopen! ’s Middags ben ik nog met een klein vliegtuigje over het park heen gevlogen. Dit was echt heel mooi, want op deze manier kan je veel meer zien dan via de wegen. Doordat het water hier nog zo hoog staat zijn er nog een aantal wegen gesloten (wegen waar wij sowieso niet op kunnen met onze camper). Vanuit het vliegtuigje heb ik een paar mooie watervallen gezien (JimJim, Twinfalls, Double falls). Dit was een mooie belevenis!

Vandaag zijn we dus aangekomen op onze eindbestemming van onze trip met de camper. Helaas moeten we zaterdag de camper alweer inleveren. Tot die tijd gaan we ons goed vermaken in (het warme) Darwin!

Dan nog even wat kindernieuws:
Het lopen van Daan gaat nu met stappen vooruit :-)! Hij gaat uit zichzelf staan en als hij dan stabiel genoeg staat, loopt hij een paar passen. Zijn record staat nu al op maar liefst 15 stapjes alleen! Verder heeft hij nu al 4 kiezen…. En dat in combinatie met zijn 6 tanden geeft toch wel een raar mondje!

Timo is helemaal in zijn element want we hebben eindelijk Sally gevonden! (Sally is het vriendinnetje van Bliksem Mc Queen uit de Cars film). Die wilde hij al heel lang hebben, maar die konden we nergens vinden. Gelukkig had de Woolworths in Katherine haar :-). Verder gaat het erg goed met Timo zonder luier. Overdag draagt hij geen luier meer en dit gaat nu al een tijd, zonder ongelukjes :-), goed! Nu moeten hem alleen nog leren dat het soms wel handig is als je gaat plassen als er een wc is terwijl je nog niet echt hoeft zeg maar. Nu roept hij dat hij moet plassen en dan moet hij ook echt plassen en dat is nog wel eens onhandig tijdens het rijden, tijdens het douchen, tijdens het zwemmen ;-).

• 25 Mei 2010 - 10:41

Mama/oma Bente:

Wat weer een geweldig verslag. Leuk Mir die vlucht en die foto vanuit de lucht. Grote mannen zie ik zo. Ze zijn echt gegroeid hoor !Nog fijne dagen in Darwin en geniet nog even van dit mooie land. Dikke kus voor 4 lieve schatten.

• 25 Mei 2010 - 12:24

Andere (o)ma:

Wat een leuke verhalen allemaal. Miriam je moet reisverhalen schrijfster worden. We zien het allemaal zo voor ons.
    Nog even genieten van Australie . Veel plezier
    en dikke knuffels voor jullie 4

• 25 Mei 2010 - 13:06

Agnes:

Heb weer genoten van jullie verslag en prachtige foto's! Dat wordt vast weer wennen voor jullie in het gestructureerde NL-leventje...
    x Ag

• 26 Mei 2010 - 14:32

Marian:

Ooo, was het 'maar' een boompython? Lijkt me behoorlijk schrikken hoor.
    In Nijmegen is er afgelopen weekend ook een krokodil gesignaleerd in een vijver in het park, dus die hebben we hier ook. De krokodil is alleen nog niet gevonden...

• 27 Mei 2010 - 06:14

Luuk De Jong:

Hoi Timo en Daan!!
    Ik mis jullie ik heb net naar de foto's gekeken en ik wil weten of de vleermuis slaapt of wakker is!
    Britt zegt: de krokodil slaapt in het water!!!
    doei doei
    Luuk en Britt