Wel weer bier, nu nog zon! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu Wel weer bier, nu nog zon! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Wel weer bier, nu nog zon!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

17 Mei 2010 | Australië, Kununurra

“Het regent, het regent, de pannetjes worden nat”
Dat zingen we nu alweer een paar dagen….. Tijdens het schrijven van ons vorige verslag vanuit Fitzroy Crossing begon het te regenen en sindsdien is het niet meer gestopt met regenen. En dat is behoorlijk vervelend, op z’n zachts gezegd. De plannen zijn dan ook meteen gewijzigd. We zijn niet meer gebleven op die prachtige groene camping, maar meteen doorgereden. Aangezien er niet veel plaatsen zijn richting het noorden, hebben we een tussenstop gemaakt in Warmun (Turkey Creek). Eigenlijk was het de bedoeling om vanuit hier een vlucht over de Bungle Bungle te maken (is weer een nationaal park). Maar ja, door alle regen, is het park dicht en is er niet veel te zien vanuit de lucht.
Op een camping staan terwijl het regent is geen pretje. De grond verandert al snel in één grote modderpoel en deze modder komt in de camper én in het toiletgebouw, bah! We houden de kinderen zoveel mogelijk binnen, maar dat zijn ze helemaal niet meer gewend. Dit vinden ze dan ook niet zo leuk. Alle speeldingen zoals kleurboeken, leesboeken, dvd’s zijn al tevoorschijn gekomen. Daarnaast houden we ze met “ Jan Huigen in de ton” nog redelijk bezig :-).

Door de regen zijn we maar doorgereden (wat moet je anders he) naar Kununurra. Dit is de laatste plaats voordat we de grens van West Australie naar Northern Territory overgaan. Als we de grens passeren moeten we ook ons horloge 1,5 uur later zetten. Het verschil met Nederland wordt dan 7,5 uur. Voor ons is het voordeel dat het in plaats van half 6 pas om 7 uur donker wordt :-)
We zitten aan Lake Argyle. Hier hebben we gisteren nog een beetje rondgereden en gekeken naar de dam. We hebben ook nog een krokodil gezien. Vanmorgen was het droog en hebben we nog een wandeling gemaakt naar een mooi uitkijkpunt :-). De rest van de dag heeft het weer geregend en hebben we binnen gezeten. Er is maar 1 radiozender die het hier doet, eentje met veel preken en christelijke gospels ;-)

Gelukkig is het in Kununurra weer mogelijk om alcohol te kopen! Vanaf het moment dat we Broome verlaten hebben is het niet meer gelukt om bier of wijn te kopen voor in onze koelkast. Op sommige plaatsen heeft het te maken met Aboriginal communities waar niet gedronken mag worden en waar dan meteen niemand alcohol mag drinken. In Halls Creek zijn we naar de bottle shop gereden en die winkel was praktisch leeg. Er werd alleen wat frisdrank en een Australische Buckler verkocht. De man achter de toonbank vond het ook wel wat weinig voor een bottle shop ;-).

Nog even een update over het taalgebruik van Daan. Daan is inmiddels een echte papagaai geworden, hij praat alles na! Erg leuk! Hij kan inmiddels heel goed “hallo”, “papa” en “mama
“ zeggen. Timo zegt vaak “How are you going?” en dit zei Daan vanavond ook steeds op zijn manier na :-)

Wij zijn inmiddels over de helft van onze vakantie heen ;-). De eerste 6 weken zijn naar volledige tevredenheid verlopen, wij verwachten dat de komende periode ook zo zal zijn.
Even wat feitjes op een rijtje:
Kilometerstand camper: 4800 km
Kilometerstand gehuurde Toyota Landcruiser: 600 km
Duurste diesel tot nu toe: 1,75 (Warmun (Turkey Creek))(1 dollar = +/- 70 eurocent)
Goedkoopste diesel tot nu toe: 1,26 (Perth)
Verbruik camper: 1:6 (;-))
Aantal km achter elkaar doorgereden zonder ingehaald te worden: 950 km
Aantal dagen regen: 3
Duurste camping: 52 dollar (Perth)
Goedkoopste camping: 22 dollar (Gibb River Road)
Aantal verdwenen auto’s: 3 (Bliksem Mc Queen, Sherrif, Guido)

• 17 Mei 2010 - 14:15

Peer:

Hatsiekadee, de 1e reactie.
    Blij te horen dat jullie weer wat gezelligheid hebben kunnen inslaan in de vorm van wat pilseners. We maakten ons al zorgen ;-)

• 17 Mei 2010 - 16:13

Agnes:

Hoop dat de ontwenningsverschijnselen nu als sneeuw voor de zon verdwijnen;) En ik duim voor een beetje zon! Hier lijkt het ook beter te worden!
    groet, Agnes

• 17 Mei 2010 - 17:10

Anneke Pleizier:

wat leuk om jullie reisverslag te lezen en de foto's te zien.
    gisteren jarig je moeder was er ook'het gaat goed met haar.
    Ze mist jullie maar dat wist je al.
    Voozichtig en een goede verder reis.
    kus anneke

• 17 Mei 2010 - 17:52

Mama Margreet:

Hé wat weer een mooie plaatjes en die boys ken ik bijna niet meer terug. Ze worden groter en wijzer. Hoop dat 't weer wat beter gaat worden , hier in ieder geval gelukkig ook, hoewel.... Pas goed op jullie zelf en houd Thailand even goed in de gaten. Liefs en kus mama

• 19 Mei 2010 - 12:57

Peer:

hey Los, laat jij je mega wandelende tak noemen? is dat je nieuwe bijnaam

• 21 Mei 2010 - 21:15

Manon, Daniel&Bloem:

WAUW!!! Wat zit ik met ontzettend veel plezier en jaloezie jullie verslagen te lezen. Ongelooflijk stoer dat jullie dit doen, en wat gaat het jullie goed af. Daan zei net ook al: DIT WIL IK OOK... Dus wie weet, als ons huis is verkocht, het nieuwe een feit is (pas in 2011).

Geniet nog van de komende weken, en houd ons vooral op de hoogte met de super leuk geschreven verslagen.

Groetjes uit Bavel, waar het eindelijk een beetje behoorlijk weer wordt. :-)

• 23 Mei 2010 - 09:28

Hannie Huijsdens:

heel veel dank voor jullie kaart. dankzij anke kijk ik regelmatig op de site en geniet mee van de reis. het huis van nelleke is verkocht onder voorbehoud misschien dankzij de heilige jozef??? wie zal het zeggen. tim heeft een huisje voor de tuin voor zijn kleine neefjes aan me meegegeven. zij hielpen ijverig mee om de garage op te ruimen. het gaat heel goed met ze en onze gezamelijke uurtjes tussen de middag zijn nog steeds een feest. begin juli is de school afgelopen en gaan ze naar ron we gaan ze vreselijk missen. dus... verwen ik ze de komende weken nog even extra. dat mogen oma's.
    ik blijf jullie verslagen lezen ik hoop voor jullie dat de regen inmiddels over is.
    liefs ook van oom joop
    hannie

• 24 Mei 2010 - 14:04

Piaan:

pfff hier is het echt warm...bijna niet uit te houden :-))

Klinkt weer goed allemaal, balen van de regen en de indoor entertainment...maar ja de bieren zijn al ingeslagen...op naar het feest in Darwin!

Succes met de roadtrip daar naar toe.