hoe noordelijker hoe warmer! - Reisverslag uit Dongara, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu hoe noordelijker hoe warmer! - Reisverslag uit Dongara, Australië van 5oprijst - WaarBenJij.nu

hoe noordelijker hoe warmer!

Door: vieropreis

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

24 April 2010 | Australië, Dongara

Daar zijn we weer! En nu vanuit Dongara. Het is, net als 10 jaar geleden, nog niet best gesteld met de bereikbaarheid via telefoon en internet in het westen van Australie. Gelukkig staan we nu weer op een camping waar (betaald) draadloos internet aanwezig is.
Ons laatste verslag was op de dag dat we aangekomen waren in Perth en daar op de camping stonden. We hebben vervolgens heerlijk geslapen in ons nieuwe mobile home :-). De volgende dag hebben we veel gedaan. We zijn eerst maar eens boodschappen gaan doen bij de Woolworths. Vervolgens zijn we doorgereden naar de IKEA. Daar hebben we een kinderstoel (de welbekende Antilop maar dan dan blauwe versie), de vertrouwde plastic gekleurde bekers/bestek en borden en wat theedoeken gekocht. Erg grappig om te zien dat een IKEA winkel er aan de andere kant van de wereld precies hetzelfde uitziet als in Nederland! ’s Middags zijn we naar het Whitmanpark gegaan. Hier zijn koala’s te zien en aangezien wij deze tijdens onze reis niet in het wild tegen gaan komen, vonden we dat de kinderen deze in ieder geval gezien moesten hebben. De koala’s waren een succes en mochten zelfs geaaid worden. Timo heeft thuis een koala knuffel in zijn bed liggen en een echte koala is bijna net zo zacht :-). We hebben nog wat andere Australische dieren, zoals dingo’s en kangaroes bekeken en toen kwamen we uit “op de boerderij”. Dit vonden de kinderen niet zo leuk. De schapen kwamen op ze af rennen en dat vonden wij zelfs eng! Vervolgens konden de kinderen tussen de konijnen om ze te aaien. Timo gaf al direct aan dit niet te willen, maar Daan hebben we er wel even ingezet. Hij werd meteen in zijn vinger gebeten… echt heel zielig. Hij bloedde behoorlijk…… Al met al gaat het nu goed met zijn vinger. Vandaag toch nog even naar een ziekenhuis gereden om er naar te laten kijken, maar het geneest gelukkig goed en er hoeft niets aan gedaan te worden. Ik denk dat de kinderen voorlopig uit de buurt zullen blijven van konijnen want het heeft zeker indruk op ze gemaakt…..

Vanuit Perth zijn we doorgereden naar Gingin. De plaatsnaam klinkt een stuk exotischer dan het in werkelijkheid is. Er is niet veel te beleven en er waren 2 plaatsen op de camping bezet. Er zat ook een restaurant bij en daar gingen we eten. Dit hadden we beter niet kunnen doen ;-) We hebben nog nooit zo vies gegeten. Een hamburger was een broodje met een plak ham… Grrr, als ik er nu nog aan denk ;-).
De volgende dag zijn we naar de Pinnacles gereden. Tja, hoe omschrijf je dit? Een hele grote vlakte met heel veel rotsformaties? Zie foto’s zeg ik maar :-) Blijft apart om te zien en Timo vond het helemaal geweldig zo’n grote zandbak! Vervolgens op de camping in Cervantes gaan staan. We moeten wel even wennen aan het camperen en het reizen met de camper. ’s Avonds moeten de bedden weer gemaakt worden en ’s morgens moeten deze weer weggehaald worden… om maar wat te noemen. Daarnaast moeten de kasten goed dicht zijn als je gaat rijden en moet je voorzichtig zijn als je na het rijden een kastje open maakt. Wij worden hier gelukkig steeds beter in!

Vandaag zijn we via de Indian Ocean Drive (weg langs de kust) noordelijker gereden. Koffie gedronken in Jurien Bay en geluncht in GreenHead. Toen doorgereden naar Dongara waar we nu dus op de camping zitten. Morgen is het Anzac Day, zoiets als bevrijdingsdag bij ons. Als er in Australie een feestdag valt op zondag, dan is iedereen automatisch de dag erna vrij. Dus nu hebben de Australiers een lang weekend vrij en daardoor is het erg druk op de campings. Gelukkig hebben we nog een camping gevonden waar een plekje voor ons is! We hebben onderweg hier naartoe nog alcoholcontrole gehad. Remko heeft nog moeten blazen (op zaterdag 15.00 uur) maar aangezien hij niets gedronken had, konden we weer doorrijden.

Gisteren was het erg koud ;-). Het is hier nu herfst, maar aan de westkant van Australie blijft het toch wel aangenaam. Gisteren dus niet, we waren al even bezorgd dat we het koud zouden houden. En aangezien we ieder maar 1 lange broek en 1 trui meegenomen hebben…. Gelukkig is het vandaag weer lekker weer, zo’n graad of 28. ’s Avonds koelt het dan wel af, maar ja dan trekken we gewoon die ene trui aan :-).
Vanmiddag hebben een rondje door Dongara gelopen en genoten van een prachtige zonsondergang. In de baai hebben we de 1e drie dolfijnen van onze trip reeds gezien! Kangaroes hebben we, op een aantal dode in de berm na, nog niet in het wild gezien ;-)

• 24 April 2010 - 15:46

Oma Bente:

geniet verder en vanuit nederland veel liefs van oom Jan/tante Tineke en oma margreet/bente. Prachtige plaatjes hoor die we hier zien.

• 24 April 2010 - 20:12

Piaan:

Zo zo brings back memories!
    Grappig he die Pinnacles.

Klinkt goed al die verhalen en ja een rotte garnaal is net een mossel die niet dicht gaat....

Vossemeren in Belgie was ook leuk :-)

Geniet van de doosjes wijn, de VB's en the Horizons ;-) en elkaar natuurlijk!

• 24 April 2010 - 20:15

Piaan:

Oh ja het is toch wel die altijd lekker warme Feyenoord trui waar Peer zo jaloers op is toch? :-)

• 25 April 2010 - 17:32

Peter & Henny:

Hallo alle4,

Wat een leuke verhalen, mooie reis en fotoos. Hoe klein Timo en Daan ook zijn, dit gaan ze nooit vergeten. Julie hebben er wereldreizigers van gemaakt.Heel veel plezier, en nog heel veel mooie en leuke ervaringen toegewenst. Peter & Henny.

• 26 April 2010 - 10:41

Marian:

Ik lig hier helemaal dubbel van het schapenverhaal. Ik zie het helemaal voor me. Geloof me: schapen zijn echt te dom voor woorden die doen echt geen vlieg kwaad. Ze rennen alleen als een kip zonder kop achter elkaar aan. Dus als er eentje op je af komt, komt te de hele kudde erachter aan...hahaha En dat is nautuurlijk wel schrikken geweest voor de mannetjes. Ik hoop dat het weer beter gaat met Daan z'n vinger. Dat zal goed zeer hebben gedaan.

• 27 April 2010 - 11:27

Peer:

ik neem aan dat het die G-star trui is waar hij al 15 jaar in woont ;-)

• 04 Mei 2010 - 20:24

Gerda:

Ben weer eens ff bij jullie op bezoek geweest en zo te zien gaat het jullie goed af! Petje af hoor!! Want het zal soms een gesjouw zijn! Maar wat een schitterende reis! Gaan jullie ook nog op bezoek bij de Aboriginals? Dat zal een mooie foto zijn voor thuis aan de muur: De jongens samen met een paar Aboriginals!!
    En dan natuurlijk niet zonder Didjeridoo thuiskomen!! Je kunt in Utrecht gewoon op les!

• 07 Mei 2010 - 14:37

Agnes:

Jeetje zeg, Daan gebeten door een konijn! Hoop dat de kids er geen konijnenfobietje aan overhouden! Hoop dat het snel weer geneest!