The Villa - Reisverslag uit Doi Saket, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu The Villa - Reisverslag uit Doi Saket, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu

The Villa

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

25 Juli 2017 | Thailand, Doi Saket

Daar zijn we weer! Dit keer vanuit onze villa in de buurt van Chiang Mai. Het vorige verslag schreef ik uit de middle of niets waar we de enige gasten waren. Vanuit daar zijn we naar Pai gegaan. Om Pai te bereiken moet je een weg volgen met 762 bochten (volgens de boeken). En dan ook nog van die haarspeldbochten. Onderweg hebben we een stop gemaakt en daar koffie en tiramisu taart gegeten. Het had niet veel gescheeld of deze taart zou bij een aantal van ons er weer uitgekomen zijn door die bochten. Vooral Daan en ik waren erg misselijk tijdens het rijden en zaten met een zakje achterin de auto. Uiteindelijk ging er alleen een beker appelsap om in de auto en dit hebben we nog dagen lang geroken....
Pai is een echte backpackers plaats en die waren er dan ook in grote aantallen. Vooral veel Nederlanders waren daar. We hebben de kinderen dan ook duidelijk geinstrueerd dat ze op hun taalgebruik moesten letten omdat hier dus wel mensen waren die ze konden verstaan ;-).
In Thailand is nu het regenseizoen. Over het algemeen hebben we op een dag 1 of helemaal geen regenbui. Helaas bleef het in Pai behoorlijk regenen. Dus daar hebben we van de 3 dagen, 1 dag alleen maar regen gehad en op de andere dagen veel buien. Dus hier hebben we poncho's en een paraplu aangeschaft zodat we toch nog een beetje droog bleven als we ergens heen liepen.
We hebben een aantal uitstapjes gemaakt, zo zijn we naar een aantal uitkijkpunten, een hot spring en naar een waterval geweest. Het hoogtepunt was toch wel bierpongen, de ouders tegen de kinderen en daarna frietjes eten!
Gisteren zijn we weer vertrokken uit Pai. Dus weer die weg met die 762 bochten over. Timo heeft geprobeerd om de bochten te tellen en kwam tot 700 en is toen gestopt. Dit keer was alleen Daan spierwit, maar werd er wederom niet gespuugd. Jeeh!
We zijn naar onze op 1 na laatste locatie gereden waar we een week zullen verblijven. Een Villa in de buurt van Chiang Mai met uitzicht op de rijstvelden. Of eigenlijk zijn het 2 villa's, 1 voor Timo en Daan en 1 voor de ouders en Bas. Timo en Daan voelen zich natuurlijk helemaal stoer met hun eigen huisje incl grote badkamer. Hier blijven we dus een week en worden we op onze wenken bediend :-). Er is hier een grote vijver met heel veel karpers en vandaag gaan de mannen op zoek naar vishengels zodat ze daar kunnen vissen. Tja en wat doen we verder? Eten, drinken, zwemmen, af en toe een spelletje Pim Pam Pet of rummicub en veel knuffelen :-). En Timo is natuurlijk nog veel bezig met zijn nieuwe telefoon. Hij heeft inmiddels 23 volgers op Instagram en hier houdt hij ons dagelijks van op de hoogte :-).

Hier is het tijd om iedereen weer te voorzien van water en zonnebrand en een update van Timo over het aantal volgers op Instagram :-)

• 25 Juli 2017 - 09:05

Bonne En Martha:

Wij gaan "gewoon" met jullie mee "op rijst" door dit prachtige land. Geniet nog lekker en maak nog veel mooie foto's.
    Lieve groetjes: Bonne en Martha.

• 25 Juli 2017 - 11:10

(o)ma Los:

Wat een leuk verslag weer en mooie foto,s Wat een prachtig land is het toch. Zou er ook wel een keer heen willen Maar ja:vliegen
    Geniet er nog maar van Liefs

• 25 Juli 2017 - 13:50

Iet De Vroome:

Prachtige foto"s en reisverslag. We genieten mee. Heel veel plezier en geniet nog maar even.
    Liefs vanuit Kampen.

• 25 Juli 2017 - 14:36

Joke Worst:

Hallo luitjes , wat leuk al die verslagen .
    Veel herkenbare plaatsen waar Senne ook geweest is.
    Geniet maar lekker Mirjam met "je mannetjes".
    Liefs vanuit (ook) regenachtig Meppel

• 25 Juli 2017 - 17:47

Margreet, Oma Bente:

Het blijft "mee" genieten van jullie reis ! Pracht verhaal weer. Belevenis in 2 huisjes !! Timo en Daan dat is wel echt stoer ! Genietse en veel liefs

• 29 Juli 2017 - 19:52

Tineke En Jan :

Prachtige plaatjes, het is te zien dat jullie allemaal erg genieten. Nog veel fun daar in het verre! Groetjes!