Feestje - Reisverslag uit San Kamphaeng, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu Feestje - Reisverslag uit San Kamphaeng, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Feestje

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

20 Juli 2017 | Thailand, San Kamphaeng

Hieperdepiep voor de 10e verjaardag van Timo! We hebben een tiener in huis en dat is meteen te merken. Timo heeft een iPhone voor zijn verjaardag gekregen en is dus van heden bereikbaar via telefoon, WhatsApp en Instagram (al 7 volgers :-)). Dus we zien Timo nu steeds met zijn telefoon in de weer. Timo heeft gisteren en leuke verjaardag gehad. Hij mocht aangeven wat hij wilde en dat was dus weinig doen. We hadden gevraagd of het hotel bij het ontbijt pannenkoeken wilde maken en dat hebben ze gedaan, met ijs. En Timo kreeg een cadeautje, een FC Sukhothai sjaal van het lokale team dat in de Thaise eredivisie speelt. Timo was er super blij mee. We zijn ook nog naar het FC Sukhotai stadion en de fanshop geweest. De jeugd was op dat moment aan het trainen en Timo en Daan hadden het idee dat zij wel veel beter waren dan de jeugd aldaar. Dus wellicht dat wij hier maar naar toe moeten verhuizen zodat ze hier in de eredivisie kunnen gaan spelen?? We hebben de shirtjes vast voor ze gekocht :-)

Nu nog even terug vanaf het vorige verslag. Dat schreef ik in Phitsanulok. Naast het resort waar we toen zaten zat een olifanten opvang. Hier zijn ze ooit gestart met 5 olifanten die niet mochten werken in Thailand door veranderde wetgeving en nu zijn het inmiddels 14 olifanten. We zijn met een auto naar de jungle naast het resort gebracht en al snel kwamen we daar de olifanten met hun mahuts tegen. We konden heel dicht bij de olifanten komen omdat ze gewend zijn aan mensen. Heel apart en ook wel een beetje eng om zo dicht bij deze grote beesten te staan. We zijn een stuk met ze mee gegaan naar het water waar ze gingen badderen. Daarna zijn we meegegaan naar het kamp waar we ze mochten nat spuiten en eten mochten geven. Onze gids sprak goed Engels en we hadden een erg leuk gesprek over de toekomst van de olifanten in Thailand. Het was en bijzonder leuke trip die niet eens in de Lonely Planet vermeld staat :-)

De volgende dag zijn we doorgereden naar Sukhotai. Hier hebben we een bezoek gebracht aan het historische dorp. Remko en ik waren hier al eens geweest en we vonden het wel leuk om dit aan de kinderen te laten zien. De kinderen vonden het minder leuk. Nu wordt daar veel op de fiets gedaan, dus op de fiets tussen de oude gebouwen door. Het fietsen was nog best wel leuk, maar oude gebouwen kijken was toch echt wel saai. En het was ook nog heel erg warm. En waarom zou het leuk zijn om dit nu 2 keer te bekijken vroeg Timo zich af?? Dus we hebben het niet zo lang volgehouden daar. Nog wel lekker geluncht. Het is daar een stuk toeristischer dan de plekken waar we eerder geweest waren, dus er was veel meer keus. Timo had een stokbroodje met ham en kaas uitgekozen en Bas een broodje hamburger. De rest nam weer gewoon de Thaise gerechten :-). Ook in het hotel was het een stuk toeristischer dan we tot nu toe gezien hadden. Er waren Belgen en Nederlanders aanwezig. Dus nu moesten de kinderen rekening houden met hun taalgebruik :-). Met 2 Belgische jongens hebben ze nog wel wat wedstrijdjes in het zwembad gedaan, wie het verste kon duiken, wie het verste bommetje kon springen etc. En natuurlijk wonnen Timo en Daan bijna alles....

Vandaag zijn we doorgereden richting Chiang Mai. We zitten nu in de middle of niets. We zijn de enige bezoekers op dit moment in het gehele park. Hier blijven we 1 nacht en rijden dan morgen weer door. Grote pluspunt van de weinige bezoekers is wel dat het internet het erg goed doet en ik dus weer een reisverslag kan schrijven en Remko de tour kan kijken :-).

Wij wensen iedereen weer een fijne avond en tot de volgende keer.

• 20 Juli 2017 - 17:52

Margreet, Oma Bente:

Lieve 5, wat weer een mooie plaatjes van jullie. Idd een tiener in huis en de oma's hadden vanmorgen ook even bijgekletst. T eten ziet er lekker uit en Bas doet t goed met de herkenbare "rijst". Daan en Timo genoten van voetbal, maar zijn gewoon beter. De benen van papa en mama mogen wat bruiner worden, zal wel lukken. Geniet met en van elkaar ! Liefs/knuffel