En door..... - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu En door..... - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van 5oprijst - WaarBenJij.nu

En door.....

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

15 Juli 2017 | Thailand, Phitsanulok

En daar zijn we weer! Dit keer vanuit Phitsanulok wat iets over de helft ligt tussen Bangkok en Chiang Mai.
Het vorige verslag schreef ik vanuit Phimai. Toen lukte het niet om foto's te plaatsen. Nu dus wel. Waarbenjij heeft de fotoruimte gereset en nu kunnen we weer foto's plaatsen :-).
In Phimai is een National Park waar een Khmer tempel staat. Deze hebben we natuurlijk een bezoekje gebracht. Vanuit daar zijn we door gereden naar Phiu Wiang. Hier in de buurt zijn in de jaren 80 dino fossielen gevonden en hier is nu een museum te bezoeken evenals een aantal plekken waar de dino fossielen zichtbaar zijn. Zeker leuk om te zien omdat we dit allen nog nooit gezien hadden. Bas vond het museum erg leuk. Het lopen naar die botten vond hij minder. Het was warm en we moesten erg omhoog lopen en dat om naar een stel botten te kijken? Hoe stom is dat?
We hebben daar in een guesthouse in the middle of niets gelogeerd. Het guesthouse heet apple guesthouse, dit omdat het zwembad de vorm van een apple heeft. Daar komen niet veel toeristen, dus het dorp liep uit toen de jongens een spelletje Takraw gingen spelen op het schoolplein achter ons guesthouse (traditionele sport in zuidoost-azie, soort voetbal-volleybal op een badmintonveld volgens Wikipedia) en toen we een bezoek aan de markt brachten. Vooral het aantal vrouwelijke fans was groot :-). Vanuit daar zijn we doorgereden naar Nam Nao National Park. Daar hebben we een wandeling gemaakt van 1 kilometer. Volgens de boeken zouden hier olifanten, tijgers, beren en nog wat spannende beesten leven. Er leven daar ontzettend veel bloedzuigers, dus we waren alleen maar bezig om die beesten uit onze schoenen te houden. Wat een nare beesten zijn dat zeg! We hebben het traject in hele korte tijd afgelegd, en dit keer liep Bas vooraan :-). Dus wij hebben alleen maar naar beneden gekeken en dus alle andere dieren gemist? Om dit zeker te weten hebben we gevraagd of er een gids mee kon. Nou dat kon zeker, 3 studenten stonden er maar liefst klaar voor ons. En die hadden speciale zakken voor je onderbenen en voeten waar de bloedzuigers niet doorheen konden. Dus uitgerust met die zakken en 3 gidsen hebben we een wandeling van 3 kilometer gemaakt. Maar ook nu bijna geen andere beesten gezien. We sliepen in een bungalow in het park. Door alle vreemde geluiden en onaangename gasten zoals spinnen, ging het slapen niet zo goed. Enige positieve is dat we vanmorgen weer vroeg wakker waren en vanuit bed vliegende eekhoorns en veel vogels gezien en gehoord hebben.
Vandaag zijn we doorgereden naar Phitsanulok. Hier zitten we naast een opvang voor olifanten waar we morgen naar toe gaan.

Wat nog wel leuk om te vermelden is dat de jongens deze week nog een stel fidget spinners gekocht hebben. Dus ook in Thailand is dit een 'rage'. De meesten waren na een dag al kapot, maar ik geloof dat ze dat dan weer niet zo erg vinden.....

Hier drinken we nog een Singha terwijl ik het verslag en de foto's erop probeer te zetten, Remko de tour bekijkt en de jongens lekker liggen te slapen. Wij, lees Timo, telt hier de dagen af voor zijn 10e verjaardag. Hij wil die dag graag helemaal niets doen....

• 16 Juli 2017 - 09:36

Margreet, Oma Bente:

De nieuwe foto's weer binnen! Prachtig . Liefs

• 16 Juli 2017 - 15:29

Iet De Vroome:

genoten van je reisverslag en mooie foto's.Wat zijn de jongens al groot geworden. Een hele avontuurlijke reis. Ze zullen dit nooit vergeten. Geniet nog van alle moois daar.
    Liefs vanuit Kampen,
    Oom Cees en tante Iet.