Een goed begin... - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van 5oprijst - WaarBenJij.nu Een goed begin... - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van 5oprijst - WaarBenJij.nu

Een goed begin...

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

07 Augustus 2014 | Sri Lanka, Kandy

Daar zijn we vanuit Sri Lanka en wel vanuit Matale, een plaatsje in de buurt van Kandy. We zitten nu op de veranda van een oud pand uit 1865 dat stond op een koffieplantage. Het ligt erg afgelegen van de bewoonde wereld en is alleen te bereiken met een onverharde weg. Gelukkig hebben wij sinds vandaag de beschikking over een Mitsubishi Montero Sport en die kon die weg gelukkig prima aan!

Eerst maar eens terug naar maandag toen wij in de middag op Schiphol aan kwamen. Oma Los heeft ons weggebracht en met veel moeite heeft ze ons achter gelaten bij de douane. Dank voor het wegbrengen oma Los! We vlogen naar Dubai met een Airbus A380 en de vlucht duurde 6,5 uur en ging prima. Timo en Daan hebben niet geslapen, ze hebben zich goed vermaakt met de spelletjes en de filmpjes (en Timo met z’n duim). Bas is uiteindelijk in slaap gevallen op de schoot van Remko. We kregen een lunch, altijd raar wat voor eten er geserveerd wordt in het een vliegtuig…. En Timo en Daan kregen pasta met gehaktballen en hebben genoten :-).
Toen een overstap op Dubai van 2 uur. Omdat Remko Bas op schoot had tijdens het slapen en daardoor niet gegeten heeft, was het fijn dat er een Mac was waar hij, maar natuurlijk Timo en Daan ook weer, heerlijk konden eten ;-). Vervolgens vlogen we verder van Dubai naar Colombo en deze vlucht duurde 4,5 uur. Tijdens deze vlucht hebben we allen redelijk wat kunnen slapen. Het tijdsverschil tussen Nederland en Sri Lanka bedraagt 3,5 uur. Dus wij kwamen ’s morgens om half 9 aan op het vliegveld van Colombo. We hebben toen een taxi genomen naar ons eerste verblijf in Negombo. We zijn daar 2 nachten gebleven en zaten op een resort van een Nederlandse vrouw die getrouwd is met een Sri Lankaan. Ze hebben een zoontje, Soerai van 5 jaar en die wordt 3-talig opgevoed dus die sprak naast Sri Lankaans en Engels ook Nederlands. Dus natuurlijk super gezellig om samen te zwemmen, te ipad-en en te loomen :-). We merkten wel dat we een nacht met weinig slaap achter de rug hadden, dus we hebben rustig aan gedaan om een beetje bij te komen. We hebben 2 avonden gegeten bij een restaurant waar vissen zwommen in aquaria op de grond, dus tussen de tafeltjes door. De kinderen kregen bakjes met vissenvoer, dus wij begrepen natuurlijk helemaal dat ze daar de volgende dag weer naar toe wilden. Ook wij hadden niet te klagen met alle verschillende curry’s die we daar konden krijgen! Verder zijn we met de tuktuk naar de vismarkt geweest. Dat is een bijzondere beleving omdat er echt hele grote vissen te zien en te koop zijn.

Vanmorgen werd onze auto voor de komende tijd afgeleverd. Fijn dat het een grote is, want op de wegen geldt wel het recht van de grootste auto. De bussen hebben altijd voorrang, of althans dat recht nemen ze…. Maar verder is het rijden vandaag prima verlopen. Onderweg hebben de kinderen het aantal honden langs de weg geteld, bij 102 zijn ze maar gestopt….. De weg vinden viel gelukkig mee, er staan borden die ook wij kunnen lezen. We zijn vandaag dus naar Matale gereden en hier is het erg rustig. We zitten nu op de veranda en er zit nog een Nederlands stel met 3 kinderen en verder is hier helemaal niemand. De kinderen hebben vanavond na het eten nog gezwommen en nu liggen ze alle 3 lekker te slapen en zitten Remko en ik op de veranda met een Lion bier. We genieten van de omgevingsgeluiden van alle beesten en af en toe van het geluid van een aap. De eerste indrukken van Sri Lanka zijn super! Het is een land dat lijkt op Thailand en ook wat op Bali. De bevolking is erg aardig en spreekt een aardig woordje Engels en ze zijn gek op kinderen. Met name Bas is favoriet, maar bij wie nou niet ;-). Wij genieten nog even verder en gaan bedenken of we morgen naar de optocht van de tand van Buddha gaan of niet.

• 07 Augustus 2014 - 18:55

Oma Bente:

Het is fijn te horen hoe alles gaat en ik merk dat jullie weer volop genieten van alles. Kus voor 5 op rijst van oma bente

• 07 Augustus 2014 - 18:56

Anja Kouveld:

Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Ik heb inmiddels ook al een account aangemaakt.
    Het zal wel druk zijn bij de optocht van de tand. Wij hebben in het verleden die tempel bezocht en het entreekaarten is een dvdtje waar de optocht op staat.
    Ik kijk al uit naar de foto's.

• 07 Augustus 2014 - 19:20

Marije:

goh, ik ben echt langzaam van begrip; nu pas door dat dit geen spam betreft maar jullie reisverslagen:-).
    Leuk om te lezen...klinkt goed en gezellig daar!
    Veel plezier nog,
    Groetjes denogvieruitdelfgauw

• 07 Augustus 2014 - 19:31

Gerda:

Niet te geloven!! Jullie voelen je meteen al helemaal op je gemak....kindjes slapen al...geluiden van apen........echte wereldreizigers! Ik moet ieder jaar op de camping in Spanje 3 dagen aclimatiseren!

• 07 Augustus 2014 - 19:41

Suzanne:

Wat fijn dat jullie zo heerlijk aan het genieten zijn en dat de kindjes lekker slapen. Kunnen jullie op je gemak een biertje drinken en vertrouwd raken met het land. X

• 07 Augustus 2014 - 19:58

(o)ma Los:

Fijn dat alles zo goed is gegaan. Ik was inderdaad heel zenuwachtig zeker toen ik wegreed en die grote airbus zag staan aan de gate. Na jullie laatste sms heb ik goed geslapen.
    Geniet er nog van en alle 5 dikke kus

• 07 Augustus 2014 - 22:12

Anemieke:

Wat een heerlijkheid!Genietse!!!xxxx

• 08 Augustus 2014 - 09:06

Wil:

Leuk jullie zo te kunnen volgen en het klinkt allemaal geweldig!
    Groetjes xxxxx

• 08 Augustus 2014 - 15:08

Agnes:

Klinkt heerlijk! Geniet ervan met z'n vijfjes!

• 11 Augustus 2014 - 11:19

Oma Bente:

De site werkt weer, was tijdelijk uit de lucht i.v.m. werkzaamheden. Dus nu het 2e verslag even goed gelezen en wat genieten we weer mee ! Veel liefs voor 5 !

• 11 Augustus 2014 - 14:34

Iet De Vroome:

Fijn dat alles goed gaat. Ik zie het voor me, het slapende jongetje op Remco'schoot in het vliegtuig. Maar erg knap dat jullie het aandurven met 3 kindjes. Geniet er maar van!

• 11 Augustus 2014 - 16:08

Peer:

Klinkt alsof jullie het met een rijsttafel voor 5 minstens zo goed hebben als met 4. Veel plezier!

• 13 Augustus 2014 - 12:05

Oma Bente En Suzanne:

Wat een mooie foto's! Veel liefs van ons allemaal xxxx