De bal is rond. - Reisverslag uit Vleuten, Nederland van 5oprijst - WaarBenJij.nu De bal is rond. - Reisverslag uit Vleuten, Nederland van 5oprijst - WaarBenJij.nu

De bal is rond.

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

28 Augustus 2014 | Nederland, Vleuten

Zo, we zijn weer thuis. Altijd een dubbel gevoel om weer thuis te zijn na een geweldige vakantie. Gelukkig worden we hier goed opgevangen door alle lieve buren en dat maakt dat het gelukkig ook weer erg fijn is om thuis te zijn :-).

Even terug naar onze laatste dagen in Sri Lanka. Zoals ik in het laatste reisverslag schreef was het zondag onze laatste dag in onze prachtige villa. Het was mooi weer en we hebben nog heerlijk genoten van het huis, het zwembad en het eten. Er is nog een poging ondernomen om te vissen in de zee, maar door de hoge golven was dit geen succes.
Op maandag zijn we vertrokken na een paar dikke knuffels gekregen te hebben van het personeel van het huis voor ons allen. We zijn naar Negombo gereden, weer terug naar de plaats waar we onze vakantie ook zijn begonnen. Tussen deze plaatsen ligt een tolweg, een echte snelweg waar 100 km per uur gereden mag worden! En dat is me een snelheid voor Sri Lankaanse begrippen, we hadden nog niet eerder zo hard gereden. Vervolgens hebben we de snelweg verlaten en zijn we Colombo in gereden en het was duidelijk te merken dat we een stad in reden, het was er behoorlijk druk met verkeer. Maar ook hier heeft Remko zich met onze grote auto goed doorheen weten te manoeuvreren. In Colombo kwamen we langs de Mc Donalds, dus dat was natuurlijk feest om daar te gaan lunchen. Het was voor de kinderen helemaal feest, bij binnenkomst kregen ze een papieren kroon en een zwaard van een ballon en toen natuurlijk nog een happy meal. Wat een feest! De Mc heeft zich daar aangepast aan het land, bij het happy meal kon zelfs gekozen worden voor een Mc rice, maar daarvoor waren we natuurlijk niet bij de Mac gekomen ;-).
Vervolgens zijn we doorgereden naar hetzelfde hotel als waar we aan het begin van de vakantie geweest waren. Dus dat was de plek waar Soerai woont. De kinderen vonden het erg leuk om daar weer te zijn en om daar te spelen met Soerai. Ze hebben samen lekker gezwommen en een aantal spelletjes gespeeld. Dinsdag zijn we nogmaals naar de vismarkt gegaan en Daan was helemaal in zijn element en heeft veel vissen mogen vasthouden.
Dinsdagavond zijn de kinderen gewoon naar bed gegaan en toen hebben we ze om kwart over 12 wakker gemaakt om de taxi naar het vliegveld te nemen. We vlogen om kwart over 3 naar Dubai. Op een klein woede-aanvalletje van Daan na, was het een perfecte vlucht waarbij de kinderen geslapen hebben. Toen een overstap van 2 uur op Dubai en toen met de Airbus verder naar Amsterdam. Ook weer een perfecte vlucht met veel filmpjes en spelletjes. En toen waren we om half 2 weer in Amsterdam waar oma Los al op ons stond te wachten. Erg fijn om haar weer te zien en nogmaals dank voor het ophalen!
Weer thuis gekomen hebben we Hema tompoezen gegeten en waren de kinderen helemaal uitgelaten dat ze Britt en Luuk weer zagen. Zoals gezegd zorgden een barbecue woensdag bij de buren en vandaag een borrel bij de overburen ervoor dat het ook weer fijn is om thuis te zijn! Gelukkig hebben we geen last van het tijdsverschil en hebben we allemaal weer heerlijk in ons eigen bedje geslapen.

En dan natuurlijk nog de vraag wat we van Sri Lanka vonden. Het is echt een geweldig vakantieland om rond te reizen met kinderen. Het reizen gaat makkelijk, de mensen zijn erg vriendelijk en er is veel diversiteit aan activiteiten. We hebben genoten van de olifanten, de wandelingen in de natuur, de zwembaden, het eten, maar vooral van het samenzijn met ons 5-en!

• 28 Augustus 2014 - 21:55

Anja Kouveld:

Welkom thuis. En nu weer bedenken wat de volgende bestemming gaat worden!

• 28 Augustus 2014 - 21:59

Jaap Oosterveld:

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn gekomen. Gezien jullie eindconclusie begin ik toch weer zin te krijgen in een vierde tocht naar Sri Lanka die vorig jaar helaas door ziekte op het laatste nippertje voor ons in het water viel. Ik zie uit naar de verhalen. Die hoor ik volgende week op het werk wel hoop ik. Eerst lekker weekend vieren.

• 28 Augustus 2014 - 22:09

Joke Worst:

Welkom thuis"toppertjes "
    Voor de "kids "weer en fijne schooltijd en
    jullie weer succes bij de arbeid.
    Liefs xxx
    tante Joke

• 28 Augustus 2014 - 22:16

Bonne En Martha:

Hoorden vanmiddag van je (schoon)moeder dat jullie weer veilig zijn thuisgekomen.
    Tot ziens!

• 28 Augustus 2014 - 22:50

Iet De Vroome:

Welkom thuis. Wat een reis hebben jullie gemaakt! Heerlijk om dan weer thuis te komen en fijn dat jullie zulke fijne buren hebben.Veel geluk nog verder samen en ik hoop van een volgende reis weer mee te mogen genieten.Sterkte met jullie werk en het opvoeden van de kinderen.
    Lieve groet,
    Tante Iet.

• 29 Augustus 2014 - 10:29

Wyk:

Net of we er een beetje bij waren :) Vanaaf de diavoorstelling? Fijn dat jullie er weer zijn, alvast proost op vele gezellige najaarsborrels! X

• 29 Augustus 2014 - 11:26

Oma Bente:

Lieve5,
    Fijn dat jullie weer goed en veilig zijn thuisgekomen. Lekker al even bijgepraat voor de telefoon.
    Nog een fijn weekend , geniet nog even lekker na en tot woensdag. Liefs xxxxx

• 29 Augustus 2014 - 22:02

Anneke Pleizier:

Wat een prachtige foto's.
    Zo leren de kinderen ook omgaan met andere nationaliteiten.
    Nu maar weer het gewone leven.ook goed.
    Kus t. Anneke

• 05 September 2014 - 15:10

Esther Van Koningsveld:

Klinkt als een leuke vakantie en mooie foto's!!