In de categorie eten en drinken..... - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van 5oprijst - WaarBenJij.nu In de categorie eten en drinken..... - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van 5oprijst - WaarBenJij.nu

In de categorie eten en drinken.....

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg 5oprijst

14 Augustus 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Op de laatste avond in Ella is het tijd voor een verslagje! We zijn dinsdag van Polonnaruwa naar Ella gereden. Dit ging allemaal heel voortvarend, een rustige weg met goed asfalt. Tot we van de A2 naar de A5 moesten, toen werd het een hele slechte weg. Erg smal, slecht asfalt en haarspeldbochten door de bergen. Dus heel wat uurtjes verder waren we blij dat we in Ella aankwamen! Ella is een echt backpackers dorp met veel toeristen. En dus ook veel restaurantjes en barretjes. Dus een ideale plek om eens wat anders te eten dan rijst en curry :-). De kinderen hebben zich dan ook tegoed gedaan aan frietjes, pizza en chocoladetaart, daarnaast hebben ze roti met chocolade ontdekt. Ik schat zo in dat het morgenavond mopperen wordt als het weer rijst of noodles zal worden…..

Naast al dat eten hebben we ook nog wat andere dingen gedaan ;-). Zo hebben we gisteren Little Adam’s peak beklommen. Een mooie wandeling naar de top van een berg. Wij dachten dat het een korte wandeling was, dus wij waren op slippers en zonder water. We vonden het al opvallend dat iedereen daar met zijn bergschoenen liep, want wie neemt er nu bergschoenen mee naar Sri Lanka? Maar het bleek toch een aardige klim te zijn. Maar bikkels als we zijn, hebben wij het gewoon op de slippertjes volbracht :-).

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan een theefabriek in de buurt. Omdat het hier momenteel erg droog is, zijn er erg weinig theebladeren te plukken en dus waren de meeste machines in de fabriek niet in gebruik. Er was een man die enthousiast in het Engels vertelde hoe het proces van thee maken in zijn werk gaat en Timo en Daan stonden vol enthousiasme te luisteren en te kijken naar alle machines. Aan het einde van de rondleiding kon je thee proeven en natuurlijk deden Timo en Daan hier ook enthousiast aan mee. Echt stoere bikkels zijn het dan, zeker als je bedenkt dat ze helemaal niet van thee houden ;-).

Morgen vertrekken we weer. We rijden dan door naar een nationaal park, Uda Walawe genaamd. Het is de bedoeling dat we daar olifanten in het wild van dichtbij gaan zien!

• 14 Augustus 2014 - 20:01

(o)ma Los:

Wat een leuk verslag weer en die foto's Prachtige kleinkinderen heb ik toch
    Ben trots op jullie Veel plezier nog

• 14 Augustus 2014 - 20:45

Oma Bente:

Lieve 5 op rijst !! Wat zijn het weer mooie plaatjes en ( zoals oma Los zei) : wat hebben we prachtige kleinzonen en we genieten weer van jouw mooie reisverslag Miriam, je vertelt het allemaal zo leuk. Goede verslaggeefster. Geniet van alles daar ! liefs hattem

• 14 Augustus 2014 - 21:20

Iet De Vroome:

Op een gewone Hollandse dag met wisselvallig weer ,heerkijk om dit leuke verslag te lezen. Hier word je vrolijk van. Zo,'n leuk ondernemend gezinnetje. Een hele goede reis verder. Liefs Tante Iet

• 14 Augustus 2014 - 22:25

Joke Worst:

Wat een mooi verslag.
    Inderdaad wat een bikkels om op slippers een berg te beklimmen.
    Geniet ervan "top 5 sterren.
    Liefs xxxx

• 15 Augustus 2014 - 08:20

Aukje:

Wat een toffe foto's! Heel veel plezier nog en hopen dat de olifanten zich laten zien.
    Liefs aukje

• 16 Augustus 2014 - 23:05

Oma Bente:

Even een berichtje vanuit Hattem. Vandaag tante Anneke hier en naar de jaarlijkse rommelmarkt geweest. Een evenement voor hier. Veel mensen en je kon over de hoofden lopen, zo druk was het . Het weer is nogal wisselvallig en het is een stuk kouder. Beetje herfstachtig, maar af en toe ook een zonnetje.
    Neem aan dat jullie nog steeds genieten en ik geniet van van de prachtige foto's. Plaatjes zijn het. Veel liefs van mama/oma bente